Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.05.2011 13:31 - "Огън и лед"
Автор: dmv Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11949 Коментари: 41 Гласове:
-98

Последна промяна: 16.05.2011 23:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  
              Легенда за "Ледената ВЕЩИЦА.."
        Разказ от сборника "Северни митове"
                   Седми Нордически Цикъл
                                    NJORD

"...не излизай мили в тъмнината,
вънка злата вещица ни дебне,
страшна злоба я залива,
иска да избие всичко живо...."
                                              Откъс от староскандинавска песен от 7 век

   
    Това е разказ за едно събитие,свързано с една персона,случило се много отдавна,толкова отдавна,че за него останали само легенди и митове,забулени в тайнственост.Толкова страшно било всичко,че народът не смеел да произнесе името на героинята - това "не-до-там-земно" северно "чудо".Затова и сега хората я наричат "Злата СЕВЕРНА прнцеса".В Исландия дори е позната като "Пещерната леДена ВЕщица" Е дали найстина се е случило или не - не знам,но и до днес всички се страхуват да не ги застигне зла участ,говорейки за това и споменавайки я.,та правят знаци против уроки.НО нека ви разкажа "Легендата",такава каквато достигна до мен.Тъй като аз от "Финското проклятие" не се страхувам,напротив- сериозно си се забавлявам с него,ще пробвам да я разкажа максимално точно,както ми я разказа онзи белобрад дядо,както на него преди това са му  я предали предците му..:)
   "Някога много отдавна,далеч на север от цивилизацията,живеела една зла вещица,която,мразела всичко.Никой не знаел как точно изглеждала,тъй като никой не я и бил виждал без дрехи.Винаги ходела забулена с пелерина с качулка.Криела лицето си зад маска.Казвали,че била толкова страшна,че поглеждайки я и в мигом ослепяваш..Нейният дом се намирал на един фиорд,в един чудно красив залив.Някой казват,че се намирал в днешна Норвегия,други,че всъщност е в земите на днешна Финландия.Бил на най-високото място,толкова високо,че не летиш ли,нямало как да стигнеш.За нея не било проблем.Тя,като вещица,можела да се издига високо и да лети с часове,за да търси  жертви за "пъклените" си дела.Била много  злобна.Всички се страхували в околовръст, да не бъдат забелязани..Дръзналите да й се опълчат изчезвали,,били "бамвани"(на старофински език  звучи "бан"вам").Най-много мразила нормалните хора.Затова често ги търсела и унищожавала.Завличала ги в подземията на своята ледена кула и там ги измъчвала говорейки им.Тези ,които не умирали чувайки гласът й,имали специалната  привилегия да им покаже лицето си и в миг се превръщали в парчета скали..Стотици години продължавала тази история.Страхът владеел душите на всички.Никой не смеел да излиза щом се мръквало. Дръзналите да го направят често изчезвали и макар и всички да знаели какво се случва,нямало какво да направят...
    Един прекрасен ден в долината се появил странник.Отседнал в страноприемницата под хълма.Няколко дена обикалял из околността.Не говорел с никого.Просто обикалял.Не минало много време и привлякъл вниманието на "Злата СЕВЕРНА принцеса"  върху си.Той й се сторил толкова нормален човек,че тя направо побесняла.Не можела да си представи,че има нормални човешки същества,които да  не се страхуват от нея и да не се интересуват от нея.Била свикнала да е център на вниманието в цялата околност,а ето - имало човек ,който не се вълнувал,излизал си нощем  в тъмата,правел си неговите си неща.
   Една вечер тя не издържала,яхнала своя брезов клон и полетяла да го намери и накаже за безмерната наглост и обидното му съществуване.Не й било трудно да го открие.И тази вечер странникът си стоял кротко в страноприемницата на една маса,хапвал си и пшийвал без да обелва нито дума и пречи никому.  "Пещерната леДена ВЕщица " влетяла като хала в помещението и се насочила право към него.Всички се изпокрили и запушили ушите си,знаейки че тя ще проговори,и могат да умрат само като чуят гласа й.Само едно глухо момче в ъгъла не разбрало какво става,а когато се осъзнало,било вече късно.Стояло и наблюдавало без да може да мръдне от страх..
   "Злата СЕВЕРНА принцеса" заговорила,очаквайки на странника да му се пръсне сърцето от страх чувайки го,толкова грозно звучал.Тя псувала,клела,заплашвала,но нямало ефект от думите й..Все така спокойно стоял на своя си стол и продължавал да отпива спокойно от чашата си.Единствената промяна,която тя не забелязала в него,били очите му-почнал да гори пламък в тях-истински.Била оглупяла в годините самозабрава,в които тя била единствена и неповторима в цялата околност.
    След като видяла,че няма да стане,решила да махне маската си,за да го вкамени,когато я погледне.Това не се случило.
    Момчето,което не чувало и думичка в ъгъла, стояло и наблюдавало сцената със затаен дъх.Толкова грозните и неприятни черти на лицето й,някога може би симпатични,но изкривени сега от перманентна злоба и бяс срещу човешкият род,за малко да сго вкаменят,но успял да удържи някак си.
   Странникът все така отпивал от виното си и не реагирал.Единствено различно било,че се появили пламъчета и по върха на пръстите- истински,но тя отново не забелязала...
    След миг "Пещерната леДена ВЕщица" решила да ползва тайно си оръжие -  да го вледени с омразата си.Протегнала ръце и започнала да прави някакви  сложни движения.По пръстите й се появил черен лед,изпълнен със  злоба и жлъч,готов да полети към седящият пред нея непознат.
   Това така и не се случило.Странникът просто я погледнал,вдигнал единия си показалец и от него се изтреляла сноп чиста,ослепително бяла енергия.В момента,в който я достигнал,се очертал нейният "профил",след което била "бам"ната" завинаги..
След около 10 минути просто станал,погледнал към глухото момче, гледащо уплашено и стоящо на кълбо в ъгъла,усмихнал му се леко и излязъл..Никой,никога не видял странника повече в "Северната пустиня".И до днес се носят легенди,че ако се наложи - ще се върне..От тази легенда,казват,се родила приказката за Баба Яга....
   Някои по-късно твърдяли,че виждали загадъчният непознат в някаква гора да се бори с някаква хала или ламя,други казват, че бил отишъл на Юг,за да се срази със зли магьосници...От онези времена останало само това,което разказало глухото момче...
  Това е само притча за един мит,разказан ми пред огнището,,аз съм нейният разказвач,нищо повече,не твърдя да е истинна и правдива ... :)))
.........................................

* "Северната пустиня"- старото име на Ск"л"андинавия-страната  
     на ледените злодеи ;
* "бан","бам"-дума на древно скандинавски,финско наречие- начин  
    да унищожат психическото и физическо ти здраве,ако живееш    
    в"измислен" свят ;
* "Финското проклятие"-най-страшното,което може да те застигне...;







Гласувай:
214



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dmv - :)
16.05.2011 13:50
анонимен написа:
Много интересна легенда, не съм я чела до сега. Много метафорочна...

:)Радвам се че ти харесва,явно си фен/ка на митове за СЕВЕРА като мен..Ааххах
цитирай
2. blogena - иии
16.05.2011 13:58
ззавалял дъжд от минуси
но някой протегнал ръка и ги захлупил с плюсове :)

Браво, браво!!!
легендописачо - добре че си пояснил иначе
току някой се познал ;)
цитирай
3. dmv - Знам ли,аз доста митове съм събрал от "Севера",мисля книга да издам..он-лайн"
16.05.2011 14:06
анонимен написа:
blogena написа:
ззавалял дъжд от минуси
но някой протегнал ръка и ги захлупил с плюсове :)

Браво, браво!!!
легендописачо - добре че си пояснил иначе
току някой се познал ;)


Подпис: фен/ка на митове и филми за Севера

цитирай
4. dmv - ззавалял дъжд от минуси но някой ...
16.05.2011 14:10
blogena написа:
ззавалял дъжд от минуси
но някой протегнал ръка и ги захлупил с плюсове :)

Браво, браво!!!
легендописачо - добре че си пояснил иначе
току някой се познал ;)


Абе яко метат минуси,плюсове,не знам дали разбраха,че това няма значение...
Е тази легенда се сетих да я разкажа,понеже нощеска в 3.47 гледам съм получил мнооого интересно лично събщение от една персона,имаше квалификаци и тнт,а да и да не й влизам в блога:),а тя от сутринта 4 пъти ми е влизала.ахахах,много ме радва.Та викам си дай да я разкажа тая приказка за ""Северното сияние",пък не ме бърка,ако някой се припознае в някаква притча-халал да му е :)
цитирай
5. dmv - ззавалял дъжд от минуси но някой ...
16.05.2011 14:19
анонимен написа:
dmv написа:
анонимен написа:
blogena написа:
ззавалял дъжд от минуси
но някой протегнал ръка и ги захлупил с плюсове :)

Браво, браво!!!
легендописачо - добре че си пояснил иначе
току някой се познал ;)


Подпис: фен/ка на митове и филми за Севера



И държа на онлайн автограф, моля!


Задължително,само да се представите коя сте и ще стане:)),че така анонимно..
цитирай
6. dmv - Може да съм Ледения вещер! МОЯ ...
16.05.2011 14:31
анонимен написа:
Може да съм Ледения вещер!


МОЯ грешка,извинете хах,коригирам се,Леден-,мъжко,дамско-за почитателите винаги:)
цитирай
7. dmv - Може да съм Ледения вещер! МОЯ ...
16.05.2011 14:39
анонимен написа:
dmv написа:
анонимен написа:
Може да съм Ледения вещер!


МОЯ грешка,извинете хах,коригирам се,Леден-,мъжко,дамско-за почитателите винаги:)


На талантливите винаги мога да простя! Великодушно съм, па макар и ледено, хаха!


Ахахаха добре,само по-леко,че взема да си повярвам и да издам сборник-разкази "Нордически ледени легенди":))
цитирай
8. blogena - то тука в нета
16.05.2011 14:39
всичко е съмнително :)))

и помисли нещо и за южната блогиня :)))
цитирай
9. dmv - Няма, тц, можем да пишем само за &...
16.05.2011 14:43
Няма,тц,можем да пишем само за "СЕверните СИЯНИЯ",и евентуално за некой зъл,горски дух.Следващата притча мисля да е за ..един нордически шаман от племето на САамите,ма да видим,засега търпи редакции..:)А коя е южната богиня?
цитирай
10. dmv - Притесняваш ме,да не си шпионин на злите сили?:)
16.05.2011 14:47
анонимен написа:
dmv написа:
анонимен написа:
dmv написа:
анонимен написа:
Може да съм Ледения вещер!


МОЯ грешка,извинете хах,коригирам се,Леден-,мъжко,дамско-за почитателите винаги:)


На талантливите винаги мога да простя! Великодушно съм, па макар и ледено, хаха!


Ахахаха добре,само по-леко,че взема да си повярвам и да издам сборник-разкази "Нордически ледени легенди":))


Освен всичко друго, съм и мъдро!

цитирай
11. blogena - хах
16.05.2011 14:54
тайна, майна :)))
сети се де ...

една дето блогясвала по цели дни и нощи и се превърнала
место в царкиня в блогиня...
бля бла...зема да си го автобиографирам
от мойта камбанарийка като оная Рапунцел с дългата плитка :)
мойто ще е по-приказно, да знаеш :)))
цитирай
12. dmv - тайна, майна :))) сети се де. . . ...
16.05.2011 14:57
blogena написа:
тайна, майна :)))
сети се де ...

една дето блогясвала по цели дни и нощи и се превърнала
место в царкиня в блогиня...
бля бла...зема да си го автобиографирам
от мойта камбанарийка като оная Рапунцел с дългата плитка :)
мойто ще е по-приказно, да знаеш :)))


Аз съм само "събирач" на приказки и легенди,и после ги разказвам,нямам авторски ахахах,така че ...
цитирай
13. dmv - Хах няма,ама само на разказващ,:)
16.05.2011 15:21
анонимен написа:

Не се отричай от таланта си!
цитирай
14. cecka1504 - Ей, какви работи са ставали, докато ме няма!
16.05.2011 15:31
Ледени вещици, вещери, майни и много плюсове и минуси :)))
цитирай
15. dmv - А ти де си била?:)
16.05.2011 15:41
cecka1504 написа:
Ледени вещици, вещери, майни и много плюсове и минуси :)))

цитирай
16. cecka1504 - Как де? На работа, естествено!
16.05.2011 16:09
dmv написа:
cecka1504 написа:
Ледени вещици, вещери, майни и много плюсове и минуси :)))



Подозрение ли долавям в тона ти?
цитирай
17. blogena - Днеска доста скучновато
16.05.2011 18:20
Лиска потъна в дън гори тилилейски ...
леденото чудо се е разтопило нейде...
гарги не цвъкат, анчената спряха да щъкат...

зема да си бия камшика и аз навън ...
ама то като излезна и в дъжда слънце пече - без майтап :)))
цитирай
18. babaelenica - Добър поглед))
16.05.2011 20:58
Иносказателно сякаш.
Думам ти дъще - сещай се снахо.
Абе пак ли се върнахме в онези застойни времена, когато трябваше да си разказваме приказки и басни? :)))
Поздрав от една "различна" баба. )))
Хем не е толкУз грозна, хем не е толкУз студена.)))
А ти се появяваш и мълчиш.
Да не ти измръзна ченето? ))))
цитирай
19. dmv - Иносказателно сякаш. Думам ти дъще ...
16.05.2011 21:42
babaelenica написа:
Иносказателно сякаш.
Думам ти дъще - сещай се снахо.
Абе пак ли се върнахме в онези застойни времена, когато трябваше да си разказваме приказки и басни? :)))
Поздрав от една "различна" баба. )))
Хем не е толкУз грозна, хем не е толкУз студена.)))
А ти се появяваш и мълчиш.
Да не ти измръзна ченето? ))))


Баб,това е само една приказка:),която чух и ми хареса,за туй я разказах,няма иносказателни неща в нея:Р.НикАК даже...Трижди предпочитам хубава приказка,па макар и норвежка,ама да е добре написана:)
Не бе,не мълча,ама там при теб "женско" царство,та гледам да не се набивам на очи,нали един вид,че ако кажа нещо накриво,бой ше стане,миналият път с камъни ме прокудиха...:)))
Аз знам за различните Баб,доста работи хехе,не ме разбирай погрешно,чета между ридоветъ ахахаха:)
цитирай
20. cecka1504 - Ще ни разкажеш ли скоро пак подобна приказка?
16.05.2011 21:54
Тази много ми хареса :)!
цитирай
21. dmv - Да утре. За един северен шаман. . ...
16.05.2011 21:55
Да утре.За един северен шаман..повече няма да издам:)
цитирай
22. cecka1504 - ухааааааа,
16.05.2011 21:57
ще чакам с нетърпение начи :)))
цитирай
23. dmv - Да, предстой издаване на сборник ...
16.05.2011 22:05
Да,предстой издаване на сборник разкази също така под заглавие -"На "Скандинавия" с любов..."
Търся спонсори ?:)))Инак никой нищо не каза,освен анонимният, за художествената стойност на това нечувано произведение ахахахах...
цитирай
24. cecka1504 - :)))
16.05.2011 22:08
Анонимният явно е ценител и разбира от тия неща.
Ко знайм ний?
цитирай
25. dmv - Вероятно, това ме озадачава, пр...
16.05.2011 22:12
Вероятно,това ме озадачава,принципно,анонимките яко "плюят" и псуват,ама как и да е...
цитирай
26. cecka1504 - Тази анонимка е и от възпитаните, изглежда
16.05.2011 22:16
цитирай
27. dmv - ДА това направо ме хвърля в "...
16.05.2011 22:21
ДА това направо ме хвърля в "ШАХА"-аноним и визпитание=синоним.Не ми се връзва?!Озадачен съм,чакам и параноя ме подгонва:))))
цитирай
28. dorichela - Заклинанията дейстат само върху ...
16.05.2011 23:20
Заклинанията дейстат само върху тези, които им вярват :)
цитирай
29. dmv - Заклинанията дейстат само върху ...
16.05.2011 23:23
dorichela написа:
Заклинанията дейстат само върху тези, които им вярват :)


Не точно :)
цитирай
30. dorichela - Дмв,
16.05.2011 23:42
така си мисля, не са ми правилии маг(ар)ии :)
цитирай
31. dmv - И на мен, но имам някакъв усет за н...
16.05.2011 23:46
И на мен,но имам някакъв усет за някаква канализирана отрицателна енергия около мен,та ше се разходя до вечнозамръзналите северни блата...:)
цитирай
32. dorichela - Брато,
16.05.2011 23:59
ще ти вържа синьо оченце, против уроки :)
цитирай
33. dmv - Скандинавско ли е?Ако е може, инак ...
17.05.2011 00:04
Скандинавско ли е?Ако е може,инак няма предпазване..:Р
цитирай
34. blogena - аре, успокой снежната топка :)))
17.05.2011 00:15
имаш макар и временнен игнор от към севера ;)

и аз съм си спретнала една приказчица ама още дреме в чернови
не знам кога ще набера смелост ...
цитирай
35. dorichela - Брато,
17.05.2011 00:21
от синеок дракон убит със сребърна стрела от безстрашен войн, казвам ти бронята му е накована на 100 :)
цитирай
36. dmv - Е тогава сражението е добре дошл...
17.05.2011 00:37
Е тогава сражението е добре дошло:)По същество-взех да свиквам със студа в СЕверА...
цитирай
37. dmv - имаш макар и временнен игнор от към ...
17.05.2011 00:38
blogena написа:
имаш макар и временнен игнор от към севера ;)

и аз съм си спретнала една приказчица ама още дреме в чернови
не знам кога ще набера смелост ...


Аз?!Аз съм само разказвач...:)Говоря за подвизи на велики войни.Моята роля е да бъда бард на този ЕПОС....
цитирай
38. dorichela - Мани тоя студ, хич недей свиквай, ...
17.05.2011 00:54
Мани тоя студ, хич недей свиквай, лято идва :)
цитирай
39. blogena - хах
17.05.2011 01:46
май си кръцнал анонимните ;)
ще си говорим за онези принципи дето ми разправяше оня ден ...
Блоги много помни да знайш ....
цитирай
40. razkazvachka - :)))))) много поучителна легенда:
17.05.2011 12:18
ако живееш в измислен свят...
цитирай
41. dmv - ако живееш в измислен свят. . . Да, ...
17.05.2011 12:33
razkazvachka написа:
ако живееш в измислен свят...


Да,исках да е друго,ма то това се получи,а аз наистина харесвам приказки и легенди,дори и написани "сега".
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене