Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.12.2014 16:39 - Няма такова
Автор: dmv Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1205 Коментари: 0 Гласове:
4



Размишлявайки от известно време и наблюдавайки разни млади "субекти" и "индивиди" от трети вид(демек с почти или направо  с извънземен произход) установявам няколко неща, които не знам дали ми харесват или не. Вглеждайки се внимателно в младите дами откривам всякакви странни метаморфози, че дори и мимикриране. Те многопластово се белят като един своеобразен лук, преплитайки се с абразивни частици от луга, ем ги белиш да видиш какво има под тези пластове, ем си дереш ръцете, вълнуващо...но не чак толкова. Това разбира се поражда много противоречиви усещания у мен като наблюдател и не-до-там-пряк участник. Кара ме да се радвам, че съм прескочил този етап, убедително и неоповержимо. Там нещата опират или до много "опит" или до никакъв в живота като такъв. отвратително като идея, ама факт. Много са отракани, много разбират от всичко, а като кривнеш от коловоза и гледат като "телета" в железничарски цех.....

Следващото наблюдение, логично, попада в същата категория, но на млади "джентълмени", чудя се дали трябва да слагам кавички или не?! Те са категорично "отвяти" от вятъра, добре сложени, симпатични младежи с понякога учудващо малко интелектуален "багаж". Или май не е учудващо, аз лично се колебая по този въпрос. Но така се получава на "парти със с"лафетки". Всичко това ме води към само едно и единствено нещо - подмяната на ценности. Дори умните сред тях се поддават на тази "термична" обработка. Някой сега би казал, че съм невероятно голям хейтър, възможно ли е, или че съм остарял..това също е възможно, въобще всичко е възможно.

Аз когато преминавах през това, беше много вълнуващо преживяване, грабех с цели шепи от всичко, начинът, по който съм живял в гореспомената възраст е далеч по-разюзден и безумен, от техния, но имах идея защо, имах цел ;) Правил съм неща, които сега биха минали за неприемливи от сегашната ми позиция, демек трябва да е ясно, че не ги съдя затова, а за глупостта и душевната им простота. Тук някой би казал - съдиш всички под общ знаменател, не бе, не е така, съдя само оскотелите безумни павиани сред тях ;) или по-скоро не ги съдя, гъбаркам се с тях ;)

Бях неспираем, ако може така да го наречем, но имах една главна идея, да докажа на всички, че дори и от куха пръчка като мен, може да излезе флейта ;) (Май още съм на етапа с дялането, но както казва безсмъртният Маркес, няма да цитирам нарочно дословно - Не е важен върхът на Планината, а вървенето в "полите" й и да си доволен от "пътуването". Поне аз така разбрах неговото предсмъртно прощално писмо)Радвам се че съм безвъзвратно преминал през това "море на трагедията" и то тогава... когато беше "до колене". Младостта не е порок, но е прокоба, с която човек да се справи внимателно, с разбиране и да помни - млад не значи неприкосновен и готин, а значи отговорен за своето бъдеще човек  и че възрастта между 18 и 30 е дадена не затова да изпиеш колкото може повече алкохол, а да прочетеш колкото може повече книги - например, ама всякакви, а не само модерните, нарочно няма да ги цитирам, да няма засегнати.

Бих препоръчал горещо книги като "Сътворението" на Гор Видал(бих препоръчал всичко написано от него всъщност), бих препоръчал Маркес, Лорка, който се интересува от политика да прочете Чомски, неговите анализи са безпардонна критика към съвременното общество. Четете  Тадеуш Мостович, четете Шоу- конкретно "Хляб по водите". Четете Достоевски ако щете, (Руската класика, за разлика от сегашната литература на СССР и постсъветската безумна култура на писане, е уникален момент в световната литературна история!!!) Сенкевич и Полската литература въобще, доколкото я има преведена на Български език, са великолепна илюстрация на ценности, близки до нашите, според мен разбира се. Четете класиците на Българското Възраждане, ... Колко от вас са чели "Записки по Българските Въстания....., четете Вежинов, четете Петров....май станах досаден с "четете", ама четете де, кво се офлянквате. Ясно ми е, че нашумелите напоследък писатели пишат интересно, но те не са измислили нищо ново, просто въртят "старата плоча, на нов глас ". Надявам се, че когато се вгледам отново, когато се наложи "да беля някой лук," няма да ми течат сълзи от възмущение, а сълзи от радост и очарование.....Ще завърша с няколко мои любими цитати(не си мислете че съм ги чел, просто се ровя в нета и се правя на интересен ;) ):

 

 "Хляб по водите" Ъруин Шоу„Всяко нещо си има своята цена, която не винаги съответства на стойността му.

 

Ерих Мария Ремарк - "Да се родиш глупав не е срамно, срамно е само да умреш глупав."

 

 Тук му е мястото и на един цитат, от едно интервю на Кърт Вонегът в списание "Плейбой”- На въпрос:" Кой е прицелът за перото на сатирика днес?" Вонегът отговаря: "Тъпанарите!"

 

Накрая ще завърша с нещо мое като мисъл, а именно - ...Политиката е "мръсна" дума, народите са "овчедушни", медиите "проституират", а Светът е "бардак", в който командват юмрукът и ножът, но ще добавя също така - това няма никакво значение, защото вие сте нашето днес и нашето утре, от вас зависи, горе казаното да не е вярно... 

Просто мислите на един 102 годишен гарван ;)

 

"_ 0




Гласувай:
4



Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене