Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.08.2011 23:50 - Само идея...(полусериозен постинг :))
Автор: dmv Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8518 Коментари: 24 Гласове:
27

Последна промяна: 30.08.2011 23:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
   Както си стоях и си слушах музика, ме осени една, леко еретична идея, за нещото, което незаслужено е наречено Българска Историческа Хроника! Прозрение някакво!
   Значи, всички знаят за падането на България под Османско ИГО(присъствие в час по история, другото му се вика РОБСТВО или ИГО)! Разбрах защо всъщност се състояло.
   Замислих се първо защо Татковината да е паднала през 1396г, след като има сечени монети с лика на Константин, освен това, от 1402 година... Османска държава няма, то и преди това не е имало..ми няма бе, та чак до 1413.. Ълдъръм-чо, по прякор "Киселякът"(и той, както всички мутри, щото той си е бил баш мутра, поне за времето си и разбойник, крадец и насилник, нищо повече не била шайката предвождана от Осман и наследниците му и в частност гореспоменатия), леко "поприключил" участието си на политическата сцена, поокован, в една клетка, за забавление на "Чичо" Тимур, наричан още Тамерлан Страшилището. ..
   Та "Светкавичният", понеже бил чок-гъзар и решил да се издърви на баш боса, та голяма беда патил...Разбирай, османците били пръснати из целия Анадол след битката при Ангора с ведрата помощ на независимите Анадолски емири,които не сакали да имат главен шеф и избрали страната на Монголско-казахския пич, който им обещал да са само васали, ама да си имат "тeхна си политика" и толкова.
  Та след погрома, на османлиите им останало само каквото имали на Балканския полуостров. Прекрасно нали, толкова че Фружин Шишманов и батя му Константин, който все още е бил владетел на Видинското царство(интересно ми е защо шибаните "историци" все още не го признават, че де факто и де юре, БЪЛГАРСКА ДЪРЖАВА, в лицето на Константиновото царство, има до 1422, къде васална на унгарци, къде на турци, къде самостоятелна, но я е имало! секЪл е монети, издавал е укази, издавал е грамоти, ама ако се признае, значи ние имаме претенции за сръбски днешни земи...) . решили да вземат нещата в свои ръце!
   Спретнали си едно въЗЗЗстанийце, понадигнали се людете, започнало да се оправя всичко, турците се изпокрили в миши дупки, зели да текЪЪт "реки от масло и мед"... по Българските земи/
   Обаче, какво се оказало, двама браче"ди имали обща нива , някъде в Монтанско, че и едно лозе от 100 декара, наследствен имот на Шишмановци, както си му е редът с "Натурален" АКТ, без подялба при нотариус. Оттам идвало виното за гуляите на трапезите във Видин и Търново..
   Кой кого е "преебал" с виното и количеството и кой е продал житото от общата нива, а не е дал кинти на другия от печалбата..е Историята "мълчи като пукал" за тези неща, но едно е факт, развалили "съдружието", станало драма, всеки решил да успее да се оправи без другия. Заверата замряла, застанали в позиция на изчакване, че и унгарците, и власите като видели, та решили да си траят и те, барем им се "размине" .. и така чак до 1413, когато приключили династичните борби в  гази-обществото на Анадолските "бушняци"  и Мехмед "едно", (както би казал Димитър Пенев, прочул се с репликата "избирам за  верен отговор БОРИС 3"), взел нещата в свои ръце и изклал братчетата си или ги прогонил, естествено с "незабравимата помощ" на братята сърби и византийци(верно не ги забравил после, .... им майката в последствие, за което се радвам неимоверно много, ако не бяха те, Гермиянският ЕМИР би победил, а той не е искал да се занимава с глупости и покоряване на Полуостровчето ни, харесвало му в Анадола, жени пиене, кво да не му харесва, ма нейсе...). После направил тогавашния вариант на ТКЗС и решил да вкара "волните български частници", в лицето на Шишмановците, та и некой други покрай тях, отново в "Кооперацията", която възтановил и от която се опитвали да забегнат. Получило му се...
   Първо единият, после и другият... се разделили с бащините "ниви и имоти", та чак след 500 години успели да си ги върнат.. е не баш те и не баш всичките, ама това е за друг разказ...:)

  ПС: А сега сериозно, Шишмановци са най-неоправданите царе в Българската история, което за мен е глупаво, направили са всичко по силите си, не са по-малки светци от Лазар, в никой случай, поклон пред саможертвата им и всичко, което са направили или поне опитали:)






Гласувай:
27



Следващ постинг
Предишен постинг

1. blogena - Добре, че накрая изсериозничи
31.08.2011 00:10
иначе ...с онези чок-гъзариии ме омота ептен :)))
цитирай
2. dmv - О, Щракалка,
31.08.2011 00:20
shtrakalka написа:
добър вечер!

Добро утро, че гледам вече сме минали в следващия ден!
цитирай
3. dmv - Блогена,
31.08.2011 00:22
Що бе, напоследък всеки взе да пише историята на Татковината, модерно е някак си, та да се включа и аз:)
цитирай
4. blogena - Хич не съм си и помислила, че е лошо :)
31.08.2011 08:42
Просто, ей тъй си се обадих ... да си кажа нещо ...
Иначе аз ще я пропусна тази мода ;)
Да пиша за историята или тя да пише за мен :)))
ха ха
цитирай
5. virtu - Повествованието е исторически издържано и
31.08.2011 10:23
отговаря на факти и събития !
Малко се размива въпросът за собствеността върху земята , то е поради краткостта на изложението !
Поздравления в опитите ! :))
цитирай
6. dmv - Просто, ей тъй си се обадих. . . да си ...
31.08.2011 11:42
blogena написа:
Просто, ей тъй си се обадих ... да си кажа нещо ...
Иначе аз ще я пропусна тази мода ;)
Да пиша за историята или тя да пише за мен :)))
ха ха

Няма лошо:) Важно е да се пише и обажда:) Пожелавам ти да пише за теб, че да я пишеш е сложно:)
цитирай
7. dmv - отговаря на факти и събития ! М...
31.08.2011 11:45
virtu написа:
отговаря на факти и събития !
Малко се размива въпросът за собствеността върху земята , то е поради краткостта на изложението !
Поздравления в опитите ! :))

Не претендирам за истинност:) Само размишления:)
цитирай
8. tili - Tо какво ли не ну хрумва на
31.08.2011 12:26
човек като се замисли и начете из Нета и другаде. И да оправдаем "неоправданите"
Шишманевци - какво от това? Тук светиите се произвеждат по други критерии.

Приятни размишления:)
цитирай
9. becksss - Алби,
31.08.2011 12:49
blogena написа:
иначе ...с онези чок-гъзариии ме омота ептен :)))

мен пък точно с чок-гъзариите ме грабна. Винаги ми е било интересно да чета сериозни исторически факти, разказани смешно и издокарани до съвременните им аналози (като например онзи, дето бил баш мутра, или пък НАТУРАЛНИЯ АКТ :)))), или пък стоте декара лозе и т.н.), щото ми е писнало от баш-разбирачи от история, които само повтарят като папагали разни дати и имена, без да са много наясно с нещата.
Поздрави на автора!
:)))

П.П. Авторе, авторе, кога ще идваш да пием бири, да го еба?
:)))
цитирай
10. dmv - tili,
31.08.2011 12:51
Не ги оправдавам:) Само споменавам, че за мен те са направили каквото са могли, а то не е малко, на българина му е виновен всеки друг, освен нали самият той, за това иде реч:) Светиите могат да бъдат всички, опитали се да спасят вярата и да загинат за нея, което те са направили, освен това аз говоря за друго, че всъщност винаги са съдени строго, а ако питаш за сръбските владетели сегашните сърби, може и да са загубили при Косово, ама са светци?! Това ми е странното, къде е нашето самосъзнание и гордост!? И така на татък, и тнт, и т.н.т. и какво ли още не:)
цитирай
11. dmv - иначе. . . с онези чок-гъзариии ме ...
31.08.2011 13:11
becksss написа:
blogena написа:
иначе ...с онези чок-гъзариии ме омота ептен :)))

мен пък точно с чок-гъзариите ме грабна. Винаги ми е било интересно да чета сериозни исторически факти, разказани смешно и издокарани до съвременните им аналози (като например онзи, дето бил баш мутра, или пък НАТУРАЛНИЯ АКТ :)))), или пък стоте декара лозе и т.н.), щото ми е писнало от баш-разбирачи от история, които само повтарят като папагали разни дати и имена, без да са много наясно с нещата.
Поздрави на автора!
:)))

П.П. Авторе, авторе, кога ще идваш да пием бири, да го еба?
:)))

Чок-гъзар и чок-дупе са ми фаворити, че гледам сме залети от всякаква пУмия като турска култура и телевизия...
Той авторът, познавам го лично, всеки ден се гледаме в огледалото с него ахахахах, знам какво си мисли, а то е - много си прав и на мен ми е писнало да се цитират и казват неща ,които са са обслужвали нечии интереси в някакво време, сега обаче имаме възможност да търсим истината, къде шеговито, къде сериозно и така:) А за тези хора, за този период, най-мъчителен от Българската история, се забравя често или се казват по няколко думи и толкоз:) Често и хули...

Гад дода по твоя вилает, ша са обадя:) Обещал съм :)
цитирай
12. benra - !
31.08.2011 16:46
размисли и мен...
цитирай
13. dmv - :)!
31.08.2011 21:59
:)!
цитирай
14. kukurigo - Е и ?Какво от това !
31.08.2011 23:12
Най-неоправдан цар в историята е Симо Сакскобурготов .Напиши нещо за готите и гетите и гегите на шопите .DMV ,ама и теб си те бива !Голям терк си ;)
цитирай
15. dmv - Тоя е цар, ама колкото аз съм сиукс!
01.09.2011 00:45
Тоя е цар, ама колкото аз съм сиукс!
цитирай
16. virtu - Минавам оттук !
01.09.2011 09:04
:))
цитирай
17. dmv - :)) И какво установи?:)
01.09.2011 10:03
virtu написа:
:))

И какво установи?:)
цитирай
18. virtu - Ако знаеш какво четене му ударих ,
01.09.2011 10:08
коя за кого се омъжила и как са се кръстосали княгините с туземните деспоти . Такава мешавица . И всеки вика : Аз имам право върху тази земя. И започнали едни битки . Никой не попитал местното население кого иска. И така до ден днешен си мъкнем игото ! :))
цитирай
19. dmv - Ами, как да ти кажа, не е лошо да се ...
01.09.2011 10:23
Ами, как да ти кажа, не е лошо да се чете:), обаче, там има според мен някои неточности, ползвали са западни хроники, Българската история пък е оцеляла чрез предания, османлийте въобще не са записвали, те в този момент са били тотално безпросветни идиоти, почти до превземането на Константинопол са нямали идея какво се случва, добре че наследяват голямата Императоска библиотека, та оттам тръгват писанията им:).
цитирай
20. malchaniaotnadejda7 - Хубава песен, Дориан!
01.09.2011 13:55
„Темни пусти монастири, мале,/ дивай планина, / цър ке йоди с войска, милай мале,/ в белай черкова./ Бога си да моли, милай мале,/ Богородица,/ Сила да му даде, милай мале,/ Богородица!/ В рад свещений с войска, милай мале,/ с верна дружина,/ църне агаряне да ми бие,/ царя Фружина./ Синджир робски да ми троши, мале,/ Фружин Шишмана,/ кръв за рода си да лейе, мале,/ во имя Христа./ Пряпорец Христовий да развейе,/ царя Фружина,/ бащин Търнов да ни вземе, мале,/ Фружин Шишмана./ Слънце земя дай огрейе, милай мале,/ робскайта земя,/Земяй мъченишкай, милай мале,/ земяй болгарска.”

Такава песен, не се забравя. Здравей!
цитирай
21. malchaniaotnadejda7 - ps Предполагам, посветена е на сина на последния търновски цар -
01.09.2011 14:03
Фружин е син на Иван Шишман. Един от синовете му е кръстен Шишман. Той се сражава и в Кръстоносния поход от 1444 г. на страната на Владислав III Варненчик. Споменат е и в преписа от Драгалевския манастир Света Богородица в т.нар. Боянски поменник редом с другите български царе. (Повод да прочета бе тази песен, за което, благодаря!)
Нека те поздравя с един Старобългарски боен химн. Доколко е автентичен, не знам.:)

http://www.youtube.com/watch?v=ukutrvMjfG8&feature=related
цитирай
22. lado - Що бе, напоследък всеки взе да пише ...
01.09.2011 23:43
dmv написа:
Що бе, напоследък всеки взе да пише историята на Татковината, модерно е някак си, та да се включа и аз:)

Крайно време стана. Виждам, че ще пренапишем историята си. Много нещо излезе на показ. Моите уважения за поста - съвсем сериозен си е. Е, дано подрастващите ги интересува. Поздрави!
цитирай
23. dmv - Що бе, напоследък всеки взе да пише ...
02.09.2011 00:23
lado написа:
dmv написа:
Що бе, напоследък всеки взе да пише историята на Татковината, модерно е някак си, та да се включа и аз:)

Крайно време стана. Виждам, че ще пренапишем историята си. Много нещо излезе на показ. Моите уважения за поста - съвсем сериозен си е. Е, дано подрастващите ги интересува. Поздрави!

Ами виж, дано да я пренапишем, зашото ми писна FYROM-ци да крадат български царе, сърби да ми обесняват, че Тимок е била гранична река помежду БЪЛГАРИЯ и СЪРБИЯ..винаги?! Ама друг път, Видинското ЦАРСТВО се е простирало един завой по-горе на Дунава:), ама не им е изгодно, какво ми обесняват , че България била паднала 1396, да, ама не.. и тнт.. Има една църква в Пирот..намериха стенописи с надпис на ктиторите.. мисля беше Иван Александър..:) и тнт, и тнт, аз ще се боря да излезе наяве, нека сме горди!
цитирай
24. dmv - „Темни пусти монастири, мале, / ...
02.09.2011 00:26
malchaniaotnadejda7 написа:
„Темни пусти монастири, мале,/ дивай планина, / цър ке йоди с войска, милай мале,/ в белай черкова./ Бога си да моли, милай мале,/ Богородица,/ Сила да му даде, милай мале,/ Богородица!/ В рад свещений с войска, милай мале,/ с верна дружина,/ църне агаряне да ми бие,/ царя Фружина./ Синджир робски да ми троши, мале,/ Фружин Шишмана,/ кръв за рода си да лейе, мале,/ во имя Христа./ Пряпорец Христовий да развейе,/ царя Фружина,/ бащин Търнов да ни вземе, мале,/ Фружин Шишмана./ Слънце земя дай огрейе, милай мале,/ робскайта земя,/Земяй мъченишкай, милай мале,/ земяй болгарска.”

Такава песен, не се забравя. Здравей!

Точно той е и на него е посветена!:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене