Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.08.2011 21:55 - "Смъртта" на Р.
Автор: dmv Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8649 Коментари: 23 Гласове:
33

Последна промяна: 24.08.2011 22:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
(Мислех да "метна", една от готовите глави на онова странно нещо, което пиша,ам реших друго да стане.....)

   Аз, понеже съм гаден, та затова смятам да ви занимая с някой наболели за мен теми - за паметниците на културата(ако има въобще такава тука, макар и леко да се съмнявам).
   Та идеята ми е, че някъде преди около 2000 години, едни пичове(разбирай римски легионери и граждани), просто си харесали едно място (на Дунава) и си "понаправили" поселище, антично нали естествено. Разрастнало се, станало културно средище, парични потоци се "превъртали" там, абе накрая си станало голям град! Някъде 3-ти или 4-ти век се случило така, щото нали да му турят и стени, понеже станало апетитничко за "разграбване". Кръстили го Рациария и знам че знаете историята му(поне някой от ВАС)... Е, и без това, няма да ви занимавам с нея, не това е идеята ми..
   Не, друга е! Това е паметник на културата от държавно значение, това е историята и наша памет! Това е разграбено сега! Един местен главанак е "разорал" цялата околност, в продължение на години, с булдозери и багери, а после "на ръка" магьосник-мангалите от близкото село Арчар са вилняли на воля" отгоре му, мамка му и селище, а, че и антично..
   Историята мълчи по въпроса какво е намерил и какво не, но има много мерцедеси, имение, прислуга, очевидно му е "провървяло"... Има и закрилници над него, които бдят да не му се случи нещо...
   Но не и на античната Рациария, на нея не! На "гадното" антично селище може да му се случва какво ли не, от изкопаване и разораване ,все едно е нива нали, до взривове на гробници и тнт. За нея закрилници не! След ХУНИ, Славяни, Авари и каква ли не паплач и сволоч, която е рушила този прекрасен град... през онези тъмни за човечеството векове на  НИХИЛИЗЪМ и изродщина, то днес, едни съвременни ХУНИ, в лицето на местните селски бекове и "Роми".. "копаят" и рушат.
   Имало мозайки(знам го със сигурност), феноменални при това, загубени вовеки. Стъкло под формата на цели витражи, писани стъклени кани и чаши, ама говедата, не се сетили, че това струва много пари и ги натрошили, а пъдарят не бил баш тогава там, та да им обесни на безпросветните идиоти-копачи, че това е по-ценно и от злато..
   Всичко разбирам, беден край + бедни хора =  иманяри, разбирам, гадно и гнусно ми е, но не ги съдя, нямат какво да ядат и копаят, ама боса.. що никой не го пита, я "Кушлевата" комисия, я данъчни, я милицията(в България има милиция, не полиция, надявам се всички го знаете), я примерно ДАНС, Дирекция "Културно -исторически паметници"... С една дума, много има кой да го пита! А на практика никой....
   Ама, честно, аз и него не го обвинявам, защото Държавата е абдикирала и не я "брига" за подобни неща, така че по-безсъвестните си действат, не са те виновни, а боклуците- управленци, които просто или са в схемата, или не ги интересува...
   А Рациария е разорана, поругана, осквернена.. съвременните хуни не Й прощават, никак. И сега и сега си я претърсват всеки ден, земекопните машини не спират за дълго, цели камиони с пръст се изнасят..е има и скелети и керамика, ама кой ли се вълнува.. требе да блести инак не е ценно! Всички го знаят, никой не прави нищо..

Най-"забавният" за мен факт е - новите РОМ-ЛЯНИ, ограбват наследството, останало от истинските, старите римляни( факт е, че им обесняват на циганите, че са потомци на римл"а"ните, затова били се казвали роми?!). Те е тва , ако ли не е парадокс..то тогава какво е?!?








Гласувай:
33



Следващ постинг
Предишен постинг

1. injir - Nocomment...
24.08.2011 22:01
Nocomment...
цитирай
2. dmv - Е, да, трудно е да се кометира такова ...
24.08.2011 22:11
Е, да, трудно е да се кометира такова нещо, то е отвъд представите на нормалния човек...
цитирай
3. dorichela - Брато,
24.08.2011 22:46
това е положението... всеки има чадърче на себе си, което го пази да не му се случи нещичко... Съответно за това чадърче си плаща наемче.... Докато има имане, има чадърче....
цитирай
4. dmv - ами да им позапалим чадъра. . . само ...
24.08.2011 22:50
ами да им позапалим чадъра...само ръкохватката да остане...
цитирай
5. dorichela - Трудно. . . . "Бетонирали&...
24.08.2011 23:19
Трудно.... "Бетонирали" са се....
цитирай
6. dmv - Ами ще видим. . . . кой се е бетонирам. ...
24.08.2011 23:26
Ами ще видим.... кой се е бетонирам....
цитирай
7. cecka1504 - Сам го казваш - държавата за друго не ...
25.08.2011 07:38
Сам го казваш - държавата за друго не й пука, за хората не й пука, та какво остава за "някакъв" си там град. Че и античен, на всичкото отгоре. И за боса си прав - що да не разорава, никой не му пречи, не го пляска през ръцете, не го съди... Що не тогава...
цитирай
8. despinida - Тъжен разказ, за Добро утро...
25.08.2011 07:57
Щом държавата е абдикирала от властта си, какво да очакваме, освен разруха и грабителство...
А всичко това, можеше да е уникална туристическа атракция, която да привлича туристи от целия свят...край нея да процъфтяват и региона, и жителите, населяващи близките, че и по-далечни села и градове...но, уви, днес Арчар е цигански катун, през който е опасно да преминеш дори с автомобил...
http://www.youtube.com/watch?v=Xw9obH8cgWU&feature=fvst
цитирай
9. blagovestie - Мдааа...
25.08.2011 08:53
мила родна действителност.

Да видим какво ще роди занапред - ето от това се страхувам в последно време...
цитирай
10. dmv - Сам го казваш - държавата за друго не ...
25.08.2011 09:24
cecka1504 написа:
Сам го казваш - държавата за друго не й пука, за хората не й пука, та какво остава за "някакъв" си там град. Че и античен, на всичкото отгоре. И за боса си прав - що да не разорава, никой не му пречи, не го пляска през ръцете, не го съди... Що не тогава...

Дам, уви е точно така! Мани ги хората, хора бол, ама паметници и памет малко, ако те изчезнат, заминава и народа..е то верно е, че само "роми" остават, на тех култура им не требе, що ли съм зел да се тюхкам и аз?...
цитирай
11. dmv - Благовестие,
25.08.2011 09:25
ще се роди още по-голям изроди ще обсебе още по-голям процент от народа, неминуемо е с тези темпове....
цитирай
12. dmv - despinida,
25.08.2011 09:29
не си права, днес новите ром-ляни, живеят на мястото на старите римляни.. това не е ли приемственост, е че някакъв античен град му е..ват м...та, еми такъв е животът.. :), насилвам се да се усмихна
ПП. както казва един приятел - "не съм расист, но мразим циганите, а най-много ромите измежду тях!!!"
цитирай
13. blagovestie - Моля се = боря се
25.08.2011 09:32
да не е така...
цитирай
14. dmv - blagovestie,
25.08.2011 09:34
Ами какво да ти кажа, ти се молиш = бориш, ама трябва и работа, ако си възпиташ децата да са непреклонни пред простотията и дивотията, ето то е победа, ако всички деца сега не станат чалга изроди, то това би било чудесна предпоставка, а пък ром-ляните.. на сапун, и образование, каквото изберат, но инак няма да стане!
цитирай
15. blagovestie - Ами и това правя
25.08.2011 09:38
и да ти кажа - не е лесно, предвид шантавия свят, в който живеем, но доброто винаги побеждава в крайна сметка. Дори когато на пръв поглед не изглежда така. Винаги! :)

Това с интеграцията е замазване на очите, защото никой не работи по въпроса истински, още по-малко Държавата. Само се опитват да говорят, за да не изостават от цивилизования свят, но тук реална интеграция на циганите няма и не е имало. Отделно те са специфично племе, трудно е да не са катунари...
цитирай
16. dmv - Е нека са катунари, но нека не &qu...
25.08.2011 09:55
Е нека са катунари, но нека не "осират" пейзажа около катуните...
Нека не съсипват нищо, а Държавата да му мисли овреме, щото после не ме е еня, готов съм да вляза по гетата и жив циганин да не остане, мамка им и скотове недни...
цитирай
17. dmv - Стоя твърдо зад всяка една дума от ...
25.08.2011 10:07
Стоя твърдо зад всяка една дума от предходният си коментар!
цитирай
18. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Змей!
25.08.2011 23:26
Защо да си „гаден”?! Това, че си по-емоционален не е недостатък на личността, а на правописа. За тази работа използвам коректорки.:)
За Рациария чувам от теб. Бих искала да я видя, ако нещо е останало! Такъв обект би привличал туристи от цял свят. Местната мутра, явно не е само местна, а повсеместна и многоместна – те са като крастави кучета и за да се облагодетелства така, очевидно има високи протекции. Подплатил се е той, там. Не би вършал безнаказано. Има го и момента, че на читавите хора не им се занимава да ходят по инстанции. Или от страх от „главанака” престъпник, (защото той е престъпник - това е тежък рецидив!) или просто защото, Дориан, повечето хора сега са заети с физическо оцеляване. Буквално. Не остават сили за друго.
Та, ако имаш снимки – една папчица и в съответната комисия. Да им видим реакциите. Ако трябва, колеги, журналисти, ще напишем, ще подпишем петиция, тук, от блога. С това мога да съдействам. Този случай, който изнасяш, случаят с незаконния строеж в Рила..., (ако го узаконят, още по-лошо!) това са все драстични неща. Върволица!
Ще внеса един лек коректив – (не те ангажирам) – лично мой. Тези хора са българи. Независимо от какъв произход и вероизповедание, те са българи. Равни са пред закона – би трябвало. В правова държава, каквато не сме (но от нас зависи да сме) няма „вие”, „ние”, „те”. Една от възможните причини да се стигне дотук е, че по Живково време – не по заповед на Живков, а по команда на Коминтерна (имаше чудесен филм за това на М. Милотинова) – България се разделя на компактни „турски” и „цигански” села. Насила! Изселват се хора, които иначе смесено живеят с „българи”. Построяват се джамии – в селата. „Българи” са принудени да се нарекат „македонци” и да се откажат от български паспорти, така, както сменяха имената на „турците”. Само че едното е десетилетия преди другото. Последствията са налице. Сежа прибираме отровните плодове. Коминтерна разделяше и владееше. Живков лавираше – доколко и как, не е моя работа. Но благодарение на тази безгръбначна политика на „снишаване”, да отминела бурята и да „се снишим” (думи на др. Живков пред невръстната художествено-творческа ентелегенция) е, че се отвориха като рани такива люти пропасти на делене на нацията, които не мога да предвидя, как ще заздравеят. От нас зависи. Няма цигани и турци. Има българи равни пред закона. Законът трябва да се прилага. И... се връщаме към предишни твои постинги. Единственият път е, здраво стиснали зъби, като английски лордове, казващи: „Този чорап се държи неприлично” с леден баланс, и волско дълготърпение и постоянство да изискваме от избраните от нас народни представители и държавници, безпрекословно спазване, прилагане и съблюдаване на Закона. Поздрав за позицията!
цитирай
19. dmv - Нито един имбецил(ромски) не е ч...
26.08.2011 10:59
Нито един имбецил(ромски) не е човек, ако не се научи да пише, прави 19 деца, ама заради детските надбавки, налита на бой, мрази България и българите и "Ще ни коли като добитък", тази противна сган си е да си заминава към Индия, Египет или откъдето там са се пръкнали насам..

Рациария вече не съществува! Разграбена и поругана, няма как да я видиш...
Уви, това е тъжната истина!
цитирай
20. malchaniaotnadejda7 - :)
26.08.2011 11:11
Рациария звучи като Фанагория... Приказно! Ще я видя. Нищо не може да ме спре. Имало ли я е, ще я има. Докато има хора, които мислят като теб.
А ромите, лошите деца на България, защо не са лоши деца на Канада примерно? Защото там има закони. Друг въпрос, какво правят нашите държавници за поощряване на раждаемостта? Нищо! Грижата за децата - цветът на една нация, нейните истински Ангели пазители..., които я пренасят на крилете си през времето. Оттам трябва да се тръгне, според мен. Какво прави българската държава за младото българско семейство, за самотните майки, за сираците. Това, искам да го видя не само в предизборната платформа на този, за когото ще гласувам, а и да го изпълни. Иначе този път - винаги има първи път! - няма да гласувам.
цитирай
21. masterpiece08 - А кой има интерес
26.08.2011 11:21
от поддържане на неграмотна маса от имбецили( електорат?!), която лесно се нахъсва
и манипулира? Уви, знаем отговора и на този въпрос...
Поздрави!

цитирай
22. dmv - от поддържане на неграмотна маса от ...
26.08.2011 11:53
masterpiece08 написа:
от поддържане на неграмотна маса от имбецили( електорат?!), която лесно се нахъсва
и манипулира? Уви, знаем отговора и на този въпрос...
Поздрави!



Готов съм да прегърна всеки циганин, който се къпе, има максимум три деца, които иска да изучи, не краде медна жица, иска да бачка честно, има къща от картон, ама в детската стая на сина си и тнт, инак не!
Другите ще ги изселвам, не ги искам изроди тука, инак вярвай ми, не ми пречат, познавам и човеци сред тях, но са малко! За другото си безкрайно права, говорили сме и друг път, но да копаят културно-исторически паметници и да ги толелират, е не съм съгласен... Държавата е виновна, но и те нямат желание..
Поздрави и за теб:)!
цитирай
23. dmv - Рациария звучи като Фанагория. . . ...
26.08.2011 11:54
malchaniaotnadejda7 написа:
Рациария звучи като Фанагория... Приказно! Ще я видя. Нищо не може да ме спре. Имало ли я е, ще я има. Докато има хора, които мислят като теб.
А ромите, лошите деца на България, защо не са лоши деца на Канада примерно? Защото там има закони. Друг въпрос, какво правят нашите държавници за поощряване на раждаемостта? Нищо! Грижата за децата - цветът на една нация, нейните истински Ангели пазители..., които я пренасят на крилете си през времето. Оттам трябва да се тръгне, според мен. Какво прави българската държава за младото българско семейство, за самотните майки, за сираците. Това, искам да го видя не само в предизборната платформа на този, за когото ще гласувам, а и да го изпълни. Иначе този път - винаги има първи път! - няма да гласувам.

Не ме интересува кой управлява, а как!
А Рациария можеш да видиш..във всяка разорана нива.. така изглежда сега...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене