Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.08.2011 11:51 - Разтърсващо и за събуждане!!!
Автор: dmv Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8963 Коментари: 28 Гласове:
30

Последна промяна: 23.08.2011 23:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Мразя да пиша сериозни неща, много мразя! Но понякога се налага, особено когато ..виждаш бездушни и "оскотели" хора по улиците и навред, озверени до безобразие от жалкото си същестуване..
   Истината е точно такава, затова трябва да им се напомня, че има и друго!
   Истината е проста - вярата е в криза, едва ли ВИ казвам нещо ново, което е безпорен факт и не говоря само за вярата в Бог или само това. Тя се изразява и в други неща, много други неща. Просто е! ДЕСЕТКИ УНИКАЛНИ ЦЪРКВИ  и МАНАСТИРИ тънат в разруха. Обикалям съм доста от тях(нарочно няма да сложа снимки), други съм разглеждал виртуално, снимал съм ги, но за разлика от доста хора, които виждат романтизъм в буренясали и тревясъли храмове(не ги упреквам, разбирам ги, те ходят и поне снимат, та вадят от забвение, достойни са за уважение, просто моята идея е друга:)), то аз виждам... ами да, само бурени и разруха..       
   Обиколил съм повечето Годечки обители, не се поддържат, уникални черкви пустеят! Добре че поне местните зевзеци не ги закачат, нямам идея защо, имам май, както и да е ?!?
   Софийската "МАЛА Света гора" също съм я кръстосвал надлъж и нашир - и там положението е плачевно, поне при повечето храмове -  примерно Сеславският до София, ами така да се каже... си "пътува" към дерето и до десетина години ще е "долу"! Стенописите му са уникални! 500 годишни. Оставен на съдбата си.    В Пернишко, Радомирско, Трънско, Земенско.. положението е същото - уникални късносредновековни и възрожденски светини, че и по-ранни дори, се стопанисват..от ВЯТЪРА. Той е техен владетел и обитател!
   Из Искърския ПРОЛОМ има също такива изоставени храмове... Така си и стоят, чакат и насмешливо "гледат" на човешката суета.. Кой да се сети обаче...Кому е нужно? Всинца ни бих казал аз!!!    
   "Духовният" клир е затънал в далавери, карат коли, прескъпи и пре-пре-скъпи. Само няколко превозни средства по-малко и хоп, магия - някой уникални обекти биха оцелели. Фреските им са феноменални, строителството също, навремето някой е дал торби с жълтици и пендари, слитъци сребро и какво ли не като подкупи, за строителство и изографисване, само и само да бъдат построени, на цената на цели крепости и села понякога, в непосилни срокове и тнт. Поробителят не се е шегувал, ако имаш 30 дена да съградиш храм - толкова! Ако не го завършиш в срок - дотам! А сега какво, разни прошляци харчат баснословни суми за глупости, така наречените новобогаташи, но все пак се питам - те са крали и мародерствали за тия пари, не искат ли опрощение, Господ дава, щом първият влезнал с него е бил престъпник, да дарят "некой лев", пък може да стане(но надали), но не УВИ, не ги интересува за спасяване на културно наследство с историческа давност - клатят им се ръцете в такт!.
    Държавата , пък от своя страна, тотално е абдикирала, а не толкова да няма пари. Ми, Господа ДЕПУТАТИ (свине), чинно и достопочтенно предлагам да се откажете от обновяване на автопаркчето си всяка година, от някои и други привилегийки и те така няколко милиона могат да отидат за реставрация и консервация, както и за урбанизирането(съмнявам се да знаете смисъла на тази дума, ако и да сте народни представители) и ресоциализирането на тези обекти, ако не от духовна, то поне от историко-туристическа гледна точка! Нека Чалга-децата на България, които ВИЕ направихте такива, да имат един ден какво да видят..
   Знаете ли колко е трудно да искате дори да дарите за храм или манастир?! Идея си нямате. Принципът е "Бог високо, цар далеко" и "цар дава, пъдарят не!" Ако един храм не е одобрен за реставрация, то няма кому да дарите пари! Няма бе, дори и да искате, просто няма!!!!! А Висшият КЛИР си пита ушите, живеят си по митрополитските резиденции и не ги брига. Пробвайте да си издействате визита, шансът да се срещнете лично с Гого Първанов е по-голям, отколкото примерно с Патриарха или някой от Владиците! Верно са ВЛАДИЦИ, владеят всичко в манастирските и църковни имоти, ама всякаш е тяхно(сечем  гори, краде се от дарения и тнт, Безверие и там)! За да получиш разрешение за ремонт на църква и то с реставратори, абе както си трябва, не както си искаш, ами по закон, пак не става, знам го от "челен" опит... Много рядко, само когато Църквата е казала "Ей тази църква в село еди-си-кое не я щем, стопанисвайте я, ние ще я обслужваме, но вие ще я изградите наново и ремонтирате, та ще грижите за добруването Й", само тогава можеш! Рядко, но има такива случаи. Тогава става, поне има прозрачност и парите не изчезват!

Ето линк, дано съм ви развалил прекрасния следобед, а дано, та поне да се раздвижи съвестта...
Духовната храна е по-важна от всичко, без значение на какво се прекланяте, но народ без ИСТОРИЯ.. не е народ!!!!

http://svetimesta.com/%D0%A1%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8-%D1%86%D1%8A%D1%80%D0%BA%D0%B2%D0%B8/%D0%A1%D0%B2.%20%D0%91%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%86%D0%B0-%20%D1%81.%20%D0%94%D0%BE%D0%BB%D0%BD%D0%B0%20%D0%94%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D1%8F

Приятно разглеждане и а дано ВИЕ толкова неприятно, колкото и на мен, когато гледам руините, съборените стенописи, поруганите храмове, липсващите покриви..
Пустиня.. с пустиняци, ако не се променим, това ще сме и в това ще живеем

Нека завърша с нещо хубаво! Нещо като черешката на тортата!
Ако всеки от нас даде малко, поне малко, дори да не е пари, а труд, то тогава.. това би била една прекрасна нация и ДЪРЖАВА!!!  Е..л съм Ви в Траките, Прабългарите и каквото там сте, аз съм Българин, не трак, не прабългарин, не славянин и е първа радост, такъв да се наричам мене!

 ПП Вкарах повечко патос..да ви поразтърся..О, добри ми, но заспале ЛЮДЕ :Р







Гласувай:
30



1. blagovestie - Прав си, ДМВ!
20.08.2011 12:04
Всичко се руши, особено нещата свързани с духовното. Най-лошото е, че при така създадената или заварената ситуация, хората, които изобщо опитват да се спасяват, го правят поединично. А всички знаем принципа "Разделяй и владей", т.е това е сигурен начин всички да загубим.

Ние изобщо не сме вярващи. Иначе не бихме си позволили да оставим храмовете в това състояние. И това не са НАШИТЕ храмове, а светилищата на БОГА. Толкова Го почитаме изобщо. Затова се случват нещата, които се случват - обездушаване. И ако няма кой за пали и поддържа огъня... отиваме все по на зле. Ние ще се срутим в дерето след десетина години, а не църквите ни.

Прав си и относно това, че не е невъзможно или трудно това да се промени. И тъй като Държавата ни е заета с други неща, като да харчи милиони за избори, които само огорчават хората, тъй като вече не избираме, поради липса на алтернатива, то в същото време всичко ценно се руши и властват жалките интереси на шепа хора, самозабравили се, че животът тук е кратък, а след това не можем да вземем нищо, освен съвестта си... Та ако се организираме, ако хората надраснат дребните си грижи и се заинтересуват, може да направим нещо. С личен труд, с лични средства, с лични идеи. Лично. Иначе всички тези красоти ще фигурират в книгите от антикварните магазини. Я ги запомни даже някой, я не...

А хората, които ги боли, могат да направят много. Въпрос на организация, желание и време е.

Поздрави :))
цитирай
2. dmv - Е и аз ми се иска, да си туря очила като ...
20.08.2011 12:10
Е и аз ми се иска, да си туря очила като някой и през стъклата да виждам красота, ама не става, обичам да съм реалист, когато нещо ме дразни - го гоня до дупка!!!
ЗА всичко останало си безкрайно права!

Аз преди време направих нещо за един храм, повярвай ми бях супер щастлив, няма да кажа какво, за да не е хвалба, каквото съм могъл съм го, пак ще направя, когато мога, за здраве и берекет-вересин дет се вика, пък и за почит, а не от горделивост и прочие мерзки подбуди. Да не говорим за друго - тези стари църкви и комплекси, както и всички крепости, кули, римски вили и тракийски светилища, поне на мен лично, ми дават покой, когато съм всред:)
цитирай
3. blagovestie - А представяш ли си,
20.08.2011 12:17
ако всеки от нас направи и даде по-мъничко!
Бихме могли да обновим България. Не само черквите и храмовете, защото в духовния свят тези неща отварят врати и работят много по-мощно.

ПП: Не спирай да гониш нещата, които те дразнят, до дупка! :)
цитирай
4. dmv - Няма, няма, преследвам като ПИТ ...
20.08.2011 12:24
Няма, няма, преследвам като ПИТ БУЛ!
Представям си, даже виждам има раздвижване, ама още трябва да се ръчка "овчето стадо", че годините безхаберие и безверие..лесно не се отмиват..
:)
Аз искам всички исторически обекти да бъдат съхранени за потомците ми.. а не като Рациария, поругана и изкопана.. Но за нея по-нататъшен постинг! Че там е трагедия...
цитирай
5. blagovestie - Искайте и ще ви се даде, пише
20.08.2011 12:27
А когато човек вложи и усилия. Каузата си струва!

Иначе и аз точно си мислех, че трябва разтърсването да е по-силно, по-продължително и настойчиво, защото апатията е страшно нещо. Но ТРЯБВА да бъде преборена.

:))
цитирай
6. dmv - ДА, за мен е кауза:)
20.08.2011 12:31
ДА, за мен е кауза:)
цитирай
7. sestra - Новите български демократи
20.08.2011 12:34
до там виждаха и превърнаха законодателството в култ към частната собственост. Можеше да бъде просто нейно средство, но манталитет - не се поклаща. Затова така. Напоследък има новопостроени църкви, което е доста отблъскващо, ако са на местата на разрушени. Пак от типа хора идва.
цитирай
8. dmv - Новите църкви с тази псевдо-арх...
20.08.2011 12:45
Новите църкви с тази псевдо-архитектура са неприятни и грозни...
За другото си съвършено права!
Но не е само това, старите са на затънтени места, в други землища, не до селата.. това им е основният проблем:) Но и това има решение:)
цитирай
9. sestra - Разбира се, че има.
20.08.2011 12:59
Силата на волята е доста повече от силата на парите, а именно там е проблемът -това да се схване :)
цитирай
10. dmv - Абе дълга и широка, с воля, ама без ...
20.08.2011 13:00
Абе дълга и широка, с воля, ама без кинти пак не става...
цитирай
11. sestra - На мен не ми се губи фокусът тук да ти кажа...
20.08.2011 13:17
Кой е казал, че без пари? Просто всяко нещо на мястото си, но спирам да ти коментирам темата с оглед спам. Всъщност преди около година и половина имаше инициатива тук -"Да възродим старите български църкви" и блог, мисля, че "Разрухата" наречен. Не знам до къде стигна.
цитирай
12. dmv - Ами няма лошо, нека има, аз от няк...
20.08.2011 13:22
Ами няма лошо, нека има, аз от няколко години действам по въпроса, да видим де ше му излезе края:)
цитирай
13. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Дориан!
20.08.2011 13:34
Ти, както "мразиш да пишеш сериозни неща", струваш, правиш, само такива те вълнуват. Няма какво да добавя към казаното. Някой би изпискал: "Българчета мрат от глад в сиропиталища като в концентрационни лагери, той за църкви и реставрации пише." В този текст е разковничето, ЗАЩО сме се докарали ДО и тънем В ПАДЕНИЕТО, в което сме?! Ние, българите! Повече разруха, няма накъде. По-ниско, не можем да паднем. По ниското е, заличаване на национални граници и идентитет. Буквално. Не че сега, избраните от нас държавници и народни представители не се държат като безродници и хора без Отечество, без следа от държавническо мислене, подход и поведение. Плащаме им заплати, за да реагират примитивно, водени от "териториалните" си инстинкти и рефлекси. България, освен земя за подялба на власт, пари и лично облагодетелстване, е все още нашата единствена РОДИНА. Благодаря за позицията!
цитирай
14. dmv - Мълчание,
20.08.2011 13:38
Ще се преборим, сигурен съм:) а падението може да стига нови висоти, има време, ще видим.:)))
цитирай
15. injir - Nyakoga cyrkvite sa stroeni na s...
20.08.2011 14:10
Nyakoga cyrkvite sa stroeni na specialni mesta. Imat svoeto osobeno izlychvane. Dnes horata predpochitat koremite da sa pylni, a dushite - prazni.
цитирай
16. dorichela - To e ясно защо се прави. . . . накарай ...
21.08.2011 18:54
To e ясно защо се прави.... накарай един народ да спре да вярва /в каквото и да е/, и той става роб...
цитирай
17. dmv - Nyakoga cyrkvite sa stroeni na s...
21.08.2011 21:43
injir написа:
Nyakoga cyrkvite sa stroeni na specialni mesta. Imat svoeto osobeno izlychvane. Dnes horata predpochitat koremite da sa pylni, a dushite - prazni.

ДА, върху стари светилища:)
цитирай
18. dmv - To e ясно защо се прави. . . . накарай ...
21.08.2011 21:44
dorichela написа:
To e ясно защо се прави.... накарай един народ да спре да вярва /в каквото и да е/, и той става роб...

Нашият си е робски принципно, но трябва да се буди, време му е вече си мисля...
цитирай
19. dorichela - Дмв,
21.08.2011 22:03
нямат интерес от буден и умен народ.... Виж образованието, виж "ценностите", които имат хората и... Дано се събудят....
цитирай
20. dmv - Ако не, ше ги поливаме с вода, се н...
21.08.2011 22:12
Ако не, ше ги поливаме с вода, се някога ша връжат...
цитирай
21. creatura - И аз като теб всяка година лятото ...
22.08.2011 01:06
И аз като теб всяка година лятото обикалям забележителностите на България,предимно манастирите.Тази година видях Чекотински,Етрополски и този до Ботевград.Трябва да ги посетиш и ще се очудиш на чистотата и поддръжката,особено на този в Ботевград.Но отиването до тях си е предизвикателство.Като започнем от липса на табели,дупките по пътя могат да погълнат слон.
На Рилски манастир се качвам постоянно,тъй като живея близо.С всяка година е по - зле.Строителството е в разгара си.Паркинга е 4 левчета,а още на влизане мирише на тоалетна.Пълно е с боклуци,а возилата на поповете направо те главозамайват.
цитирай
22. dmv - Aми какво да ти кажа, аз Рилският ...
22.08.2011 12:09
Aми какво да ти кажа, аз Рилският вече съм го отписал, там духовността е заминала мнооого отдавна някъде другаде, нямам идея къде, но е далече, за паркинга и другите неща хич и не ми се коментира, там са по-комерсиални дори от Бачковския, пълна трагедия.. ЗА Чекотинския и Етрополския се каня отдавна, но все нещо излиза и заминавам на другаде, но предстоят..
Инак съм видял тези по Благоевградският окръг, де що има:). По Пернишко тук таме има по някой. Около Пловдив съм видял почти всички. Имам няколко любими - Алинският е един от тях:) Както и Соколския, Батошевския и Килифаревски, посещавал често и продължавам винаги, когато мога, А на Търновските не ща и а стъпя повече...
Попчетата не са хора, мани ги, това да си духовен водач е различно от това, което са тези личности, сегашните наместници на Бога в България са комерсиални типчета, малко от тях са богоугодни, така ми се чини на мен...
цитирай
23. jabalka - За робската психика- ако може да се ...
22.08.2011 14:12
За робската психика- ако може да се изкажа!
Човек вижда, това което иска да види и отрича, това което не разбира!
Аз не считам себе си за роб! Считам се за зависима! Зависима съм от чувства, невъзможността да повдигна по- голям товар...!? Зависима съм от благоразположението на по висшестоящи институции и от какво ли още не съм зависима - това със зависимостите е в личен и битов план! В духовен аз нямам ограничения и затова считам, че всеки от нас и Вие и аз трябва да пристъпваме и посещаваме храма заради вярата си в Бог, а не въпреки него ! Бихме ли се опитали в личен план да направим нещо градивно и здраво да се потрудим за да се получи! Получава се уверявам Ви ! Получава се, когато обичаш това в което вярваш! Когато обичаш детето си ти обичаш и себе си в него ! Когато обичаш плода на ръцете си , ти обичаш и своят труд! Когато обичаш Бог, ти можеш да обикнеш и човека до себе си въпреки, че той може би дори и не се сетил да помисли дали Го обича!И още много бих писала по въпроса но - да не Ви отекчавам...! Не чувствам себе си, като роб! В личен план всеки един от нас трябва да опитва - по24 часа в денонощието да търси и изгражда, да обича и обгрижва... за да да Го има и вярата в Него в нас самите да я има също !
Поздравления за темата и Вас също!
Напред и нагоре, Успех!
цитирай
24. dmv - Мерси за подкрепа, за да не се пов...
22.08.2011 23:09
Мерси за подкрепа, за да не се повтарям с Вас ще кажа - мислим еднакво, но аз не говоря само за вярата, а и затова, щото църквите са не само божи домове, а много от тях исторически паметници, съхраняващи не само вярата , ами и културата историята и знанието, да оставим безверието настрана, то само по себе си е ужасно, но премесено с нихилизъм става страшно...
цитирай
25. virtu - Какво да кажа ,
23.08.2011 10:16
като си прав !
цитирай
26. dmv - Ами. . че съм прав. . е достатъчно. . ...
23.08.2011 13:40
Ами.. че съм прав..е достатъчно.. да кажеш:)
цитирай
27. benra - Да
23.08.2011 16:19
"Ако всеки от нас даде малко, поне малко, дори да не е пари, а труд, то тогава.. това би била една прекрасна нация и ДЪРЖАВА!!!"
цитирай
28. dmv - Неловко ми е да ме цитират :)))), още ...
23.08.2011 22:57
Неловко ми е да ме цитират :)))), още не съм жив класик, добре поне съм луд:))) та да се впиша в:))) Приятно е да те видя наоколо, значи сме на едно мнение за нещата,които ни заобикалят:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене