Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.07.2011 12:48 - Поглед към три връ'ха...
Автор: dmv Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3871 Коментари: 14 Гласове:
20

Последна промяна: 07.07.2011 13:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Разказ..защо не харесвам БЪЛГАРИЯ - не казах,че не я обичам!      Седейки на верандата, на достолепната ми,двеста годишна къща в село Иглика(нарочно няма да кажа къде е,да не земете да дойдете;)..няма го на картата,предходните две ги има,но това просто според бг-кадастъра несъществува,което,апропо беше идеално..Взех си цяло село на изплащане срещу бонове.Е има и несгоди!Гадното Куатропорте не може да мине по тесния,еднолентов път,водещ до него,та ходя пеша,а охраната е оставена на свободен режим,да събират сили..лято е все пак ),пийвайки малиново вино,галейки Леопардицата зад уше,гледайки Балкана -срещу ми са Бузлуджа,Шипка и Мазалат,а в дясно са очертанията на Ботев и Марагидик.. в този ред..Идилия..Това ми напомня, колко красива страна е България,а колко гадна държава и човеконелюбива такава е..Та по този повод,сещам се за една история,разказ от реалността,чието споделяне е инспирирано от една тема и мой коментар преди 2 дни,където разказах накрато една история,която обаче трябва да бъде разказана - изцяло...Темата ще е по-сериозна от обичайните лежерни...   Започна преди някакво време,когато животът ме срещна с една "екваторианка"(както наричат себе си еквадорците) Тя е жена на български дипломат,живели са къде ли не..Най много в Еквадор,после в Холандия и от няколко години в България...Говори смешно български,но се старае и говори с любов за България като за родина,но и с много тъга..След няколко пъти ми писна и я питах - защо тъга и любов едновременно?! И то за България,та нали тя е латиноамериканка?! Отговори ми,че любовта е защото Татковината ни й напомня за Нейната с планините си и темперамента на хората,но и тъга..пак защото й напомня за родината й със ставащото тук,в политически и екологичен план,както и повсеместното оглупяване на народа..Накарах я да ми го повтори и на испански,за да съм сигурен,че съм я разбрал правилно.. Последствие ушите ми чуха една история за предателства,национална катастрофа и липса на далновидност инспирирана от ИДИОТИЗМА на калпави политици и външна намеса..Направо ми настръхна косата,какво се е случвало и случва там...А разказът ми се стори познат..    Кратка предистория!В Еквадор нещата до 50-те години на 20-сти ВЕК вървят не лошо,тече реформа повсеместна,но истинска,за подобряване жизненото равнище и образоваността на населението.Голям брой хора забогатяват от продажбата на кафе и банани.Работа има за всеки..Правителството прави постъпки за истинско демократозиране на страната си..И някъде тогава на сцената излиза Международният Конгломерат-Хидра „Юнайтед Фрутс Къмпани”..с желанието да им „помогне” в начинанието....в замяна на това, Еквадор просто и ясно,трябва да продава единствено на тях продукцията си...Пробват си хората,ако стане стане – стане!Другаде им се е получило без кръвопролития.Цяла Латинска Америка е тяхна,що да не стане и тук? Е, ако ли не...имат си цяла частна армия за сваляне на правителства,се ше дойде някой послушен след това..Но продажни политици,успяват да прокарат идеята и минава спокойно.Отначало тази,абсолютно всесилна компания,със статут на недосегаема,каквато е всъщност,дава добри цени,но не си мръдва пръста за друго.Изсичат се обширни райони за плантации.Кипи трескава дейност за заграбване на колкото може повече...    Обещаното подпомагане и ре-инвестиции,обаче не се случват,а с времето,лека полека се почва кредитиране и дотиране на плантаторите,но с пари от фонд,който е с държавно-частно участие и управление,естествено непрозрачно,като същевременно бананите и кафето поскъпват на Световния пазар,а изкупните цени намаляват правопропорционално на това в страната?!Дет има думата,пладнешки обир..    Множество плантации и босове фалират..естествено..Това продължава, някъде до края на 70-те години,когато Бизнесът не издържа и започва своят бунт срещу конгломерата,така наречената „плодова” революция..Обаче е леко късно...    Само дето никой не отчита два факта,а именно - хидрата има безброй глави!Сечеш,а зад тях колкото искаш други и пуснеш ли вълк в кошара..е после няма защо да се чудиш,че овцете са изкормени..    Тези „симпатяги” така са обрамчили икономиката на страната с мрежата си,че ако изтеглят капиталите си и се оттеглят,пазарът ще да рухне или поне да изпита гигантски трудности..Това обаче не спира гражданите,дори голяма част от политиците застават зад тях..Почват демонстрации и бунтове,подкрепени от ПРАВИТЕЛСТВОТО! А в ответ -  подкупи,поръчкови убийства,контра-бунтове и какви ли не още чудесии...И така иначе спокойната страна Еквадор,се превръща в арена на зловещи сблъсъци..Накрая „Юнайтед Фрудс Къмпани”..е изгонена,зарязала е доста имущество,сред което са няколко недостроени кули-небостъргачи в един крайбрежен град-пристанище на брега на океана(и до днес били цели и непокътнати.Не са ги съборили,за да им напомнят великата глупост,в която сами са се набутали,допускайки някой да им казва какво да правят,не че вероятно са имали избор..)...    Цената обаче е ужасяваща!Икономиката,която е сравнително стабилна, рухва.Цените на бананите падат изкуствено,отделно има блокада за износ(Ако помни някой, тогава се е увеличил притока на банани към Соц-блока)..Естествено американците(макар че компанията отдавна не е американска,а наднационална и мулти такава) навлизат на пазара обратно чрез компании посредници и пак търгуват..а страната остава нестабилна политически и икономически,и се ражда терминът „Бананова република”-Откривате ли прилики с Татковината?!..    И така две деситилетия на относителен мир,редуващ се с нестабилност..Та чак до късните 90-сет години на века,когато започва истинската война за контрол над държавата!..След последващ опит за тотално изгонване на дъщерните дружества на Конгломерата и то на правителствено ниво..е тогава историята става наистина страшна..   Но за нея последващ път,когато ще стане ясно и участието на тази дама в събитията..Леопардицата трябва да се разходи!.Животни какво да ги правиш.Наблизо има непокътнат римски път..приятно място е...Та отивам да релаксирам,а останалото от историята скоро..   ”_0






Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cecka1504 - Продажните политици таковат та...
07.07.2011 15:43
Продажните политици таковат таковата на всяка една държава, независимо дали е в Латинска Америка, на Северния полюс или на Балканите. Когато обаче концентрацията им е силно завишена в дадена страна, става, меко казано - страшно.
Иначе - много обичам банани :)
цитирай
2. dmv - цецка1504,
07.07.2011 18:27
Обаче,ние тука не бяхме така,искам да знам кой е нашият "Юнайтед Фрутс еди-си-какво",концентрацията на продажни говеда зависи от много неща:)
цитирай
3. cecka1504 - Е, да. То и "екваторианците" вероятно не са били така...
07.07.2011 18:44
dmv написа:
Обаче,ние тука не бяхме така,искам да знам кой е нашият "Юнайтед Фрутс еди-си-какво",концентрацията на продажни говеда зависи от много неща:)


Ако разбереш кой е нашият Юнайтед..., сподели, моля :)
Концентрацията на говедата със сигурност зависи от много неща, плашещото е, че концентрацията е твърде висока.
цитирай
4. dmv - Аз ако разбера. . предполагам ще ме ...
07.07.2011 18:48
Аз ако разбера..предполагам ще ме свитнат, ти дане мислиш,че подобно нещо остава ненаказано...
А за говедата...важно е да сме в мача,оскотели хора,прости хора,шантави,абе всякаква паплач...
цитирай
5. cecka1504 - Е, не на всеослушание де :))))
07.07.2011 19:00
dmv написа:
Аз ако разбера..предполагам ще ме свитнат, ти дане мислиш,че подобно нещо остава ненаказано...
А за говедата...важно е да сме в мача,оскотели хора,прости хора,шантави,абе всякаква паплач...


хахах, че ние в мача с говедата сме отдавна... мач да видиш :)))
цитирай
6. dmv - Абе страна дето пожаникар и цар са ...
07.07.2011 19:04
Абе страна дето пожаникар и цар са премиери...Няма да се учудя и да не сме се продали,а направо подарили някому...
цитирай
7. cecka1504 - Не можеш да отречеш, че сме уникални :))) Нема такава държава, нали :)?
07.07.2011 19:06
dmv написа:
Абе страна дето пожаникар и цар са премиери...Няма да се учуда и да не сме се продали,а направо подарили някому...

цитирай
8. dmv - Уникални. . идиоти сме. . факт е, ...
07.07.2011 19:09
Уникални..идиоти сме..факт е,дори и аз не мога да го оспоря това..кретени до без...край..Може да ти е мизерно и смрадливо пред блока или къщата за около милион..ама важно е "дома" да е на 6-стттт...Народ от овце,а Левски се върти в гроба всеки ден по няколко пъти..убеден съм.. Отивам си туря очила,че взе да блести слънцето на прекрасна България прекалено силно...
цитирай
9. dorichela - Тук няма шанс за война, защото ко...
07.07.2011 22:43
Тук няма шанс за война, защото колкото повече ни натискат, толкова повече клякаме, ще падаме, ще лазим, ще си викаме,че има и по-лошо и така... Откъдето ни свирнат ще се дупим и каквото и да е останало ще се разграби... Та такива ми светли мисли много ме радват...
Не сме народ, а стадо.. А хидрата да не му мисли, няма кой да и отсече главата... нито една от всички:)
цитирай
10. dmv - Доричела,
07.07.2011 23:30
Да ти кажа...съвършено си права..ние си се продаваме и дори подаряваме за почти нищо..някак си ни е българска черта...Тъжно ми е,но е факт...
цитирай
11. dorichela - Брато,
07.07.2011 23:34
ФАКТ... ти го каза...
цитирай
12. dmv - Да. . не споря с никой, това си е мое ...
07.07.2011 23:37
Да.. не споря с никой,това си е мое мнение и си го мисля аз,но не ме притеснява драматично.. Но пък да се правя,че всичко е цветя и рози,е няма как да стана,като гледам примерно словенците как си живеят..чисто им,подредено им..ебаси скуката..искам и аз обаче..ама там мангалите са 10000 и един приятел словенец ми вика..много са..дойде в България и като видя...беше потресен..оттогава си трае..:)
цитирай
13. ddiaries - hehehehe
09.07.2011 12:32
"Накарах я да ми го повтори и на испански,за да съм сигурен,че съм я разбрал правилно.."
Няма такъв полиглот на планетата:)
цитирай
14. dmv - В интерес на истината, говоря езика ...
10.07.2011 23:46
В интерес на истината, говоря езика на Сервантес и Лопе де Вега повече от добре.
Виждам си учудена, за други никога не съм го твърдял!
;)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене