Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.05.2011 22:40 - Минерва
Автор: dmv Категория: Лични дневници   
Прочетен: 15485 Коментари: 40 Гласове:
17

Последна промяна: 28.10.2011 00:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                      Из "Дневниците на Чалнатия"
             
                                               -  част 6  -                                                   
                                        
                                          Пустинни цветя..


Няколко фрагмента от едно, "необикновено" писмо:
 
"Виждал ли си ти, пустинен залез или изгрев,чиято красота е безмерна и неземна?
Виждал ли си ти това,което другите не са,или само са мечтали да зърнат-пустинните цветя при заник слънце?Аз не съм,а ти?Има ли живот сред пясъци безмерни?Аз не съм сигурен,а ти?Какво е това,което може да оцелее там,където нищо не вирее?!Аз не съм сигурен,че има,а ти?.."

След тези встъпителни слова,следва една част,в която нещата ескалират:


"...Когато задуха Кемалът пустинен,всичко се покрива с пелена...А това е моментът,в който престава да съществува всичко,освен може би неизвестността.Животът виси на косъм.Пътниците от кервана гледат да се притаят,в някоя долчинка,зад камък,зад скала..Нищо не помръдва,освен безкрайната вълна от пясък,обливаща живите сега,а после,често мъртви същества.."

Спад в настроението,минорно става...След кратко объркване настъпва силен момент::

"Силата на вятъра става нереална,нищо не може да го спре,пясъкът се вихри със неземна сила и  жули сякаш със шкурка.Пустошта ликува,оживява в бесен вихър..Животни и хора се душат в мрачна пелена.Златистото преди мигове,сега е мрачно,черно подобие на свят.Микроскопичните прашинки задръстват дробовете,драскат очи,щипят кожата....Лека полека,всички сили напускат окаяните същества,попаднали в смътоносния,пустинен  "капан"..Нямат шанс,въпрос на време е да се случи неизбежното...да се предадат на гнева й.."

Абзац  преди края:

"Няма надежда,един по един,те всички заспиват,в нежната прегръдка на смъртта, дoбре завити от вятъра,с мека постеля от прашинки,големи колкото мънички зрънца..Бурята се вихри още часове наред,след което внезапно всичко спира и изчезва.Въздухът престава  да се движи..все едно никога не го е правил..Всичко наоколо е гладко,няма помен да е имало нещо повече от пясъчните дюни.."

Краят:

"След време,на това място,други керванджии виждат... неземно-красиви цветя,израстнали на ръба на дюна,само върху пясък,червени и лилави,обагрени и искрящи на фона,на жълто-червеникавия цвят на сега почващия изгрев!Знаят ги още като "цветята на Смъртта"..."

"_0






Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cecka1504 - Цветята винаги са неземно красиви, ...
31.05.2011 22:52
Цветята винаги са неземно красиви, макар понякога да са "цветята на Смъртта".
цитирай
2. dorichela - Не съм си и представяла, че смъртта ...
31.05.2011 22:55
Не съм си и представяла, че смъртта може да изглежда красива....
цитирай
3. dmv - Te тези, растнат само върху труп...
31.05.2011 22:55
Te тези,растнат само върху трупове,казват били уникално красиви...:)
цитирай
4. dmv - Не съм си и представяла, че смъртта ...
31.05.2011 22:55
dorichela написа:
Не съм си и представяла, че смъртта може да изглежда красива....

Тази изглежда ли ти?:)
цитирай
5. dorichela - Така си го написал, че изглежда! ...
31.05.2011 23:02
Така си го написал, че изглежда! Спокойствието след края.... Свалям шапка за написаното!!!
цитирай
6. cecka1504 - Върху трупове, но са красиви :) И то уникално красиви...
31.05.2011 23:03
dmv написа:
Te тези,растнат само върху трупове,казват били уникално красиви...:)

цитирай
7. dmv - Така си го написал, че изглежда! ...
31.05.2011 23:07
dorichela написа:
Така си го написал, че изглежда! Спокойствието след края.... Свалям шапка за написаното!!!

Недей ше се възгордея и взема на сериозно:)
Пустинята е "синтез" от много неща,но най-вече борба:)Приличат си с житейския път на човек..
цитирай
8. dmv - Te тези, растнат само върху труп...
31.05.2011 23:11
cecka1504 написа:
dmv написа:
Te тези,растнат само върху трупове,казват били уникално красиви...:)


Красотата принципно не се подчинява на смъртта,освен това,тези цветя са израз на кръговрата на живота,на новото начало,така казват арабите:)
цитирай
9. dorichela - Може би точно защото не се взимаш на ...
31.05.2011 23:29
Може би точно защото не се взимаш на сериозно ти се получават толкова добре нещата!! :)
Във всеки от нас има по една пустиня... със своите бури..
цитирай
10. dmv - Може би си права-в човешката душа ...
31.05.2011 23:35
Може би си права-в човешката душа има и пустинни места,и цветя,озиси,в които да се оттегли също...бурите пък я каляват..много има,ние малко откриваме..:)
цитирай
11. dorichela - Малцина са тези, които са постиг...
31.05.2011 23:44
Малцина са тези, които са постигнали себепознанието. Питай някой за друг човек, ще видиш колко словоохотливо ще ти разкаже какъв е и що е. Попитай го за него самия и стой, че гледай.... Всеки носи маската на това, което иска да бъде...
цитирай
12. dmv - Малцина са много, единици е още п...
31.05.2011 23:49
Малцина са много,единици е още по-точно:)
ДА,ние често обесняваме на другите,какви са и какви не,но истината е,че не познаваме нашата си същност,та камо ли някой от другите...
Маската е това,което няма да бъдем ,а искаме..ако си това,което си,тогава си назащитен:)
Не мислиш ли?
цитирай
13. dorichela - Аз смятам, че съм достатъчно ист...
31.05.2011 23:52
Аз смятам, че съм достатъчно истинска и достатъчно себе си, за да го забележат хората. Факта, че съм такава не винаги е бил в мой плюс, но когато е бил, винаги си е заслужавало. Не си ли на мнение, че ако си себе си е много по-лесно? Да намериш и други, които са себе си....
цитирай
14. dmv - Аз смятам, че съм достатъчно ист...
31.05.2011 23:55
dorichela написа:
Аз смятам, че съм достатъчно истинска и достатъчно себе си, за да го забележат хората. Факта, че съм такава не винаги е бил в мой плюс, но когато е бил, винаги си е заслужавало. Не си ли на мнение, че ако си себе си е много по-лесно? Да намериш и други, които са себе си....

На мен определено ми е трудно,да кажа какъв съм,или какъв ме вижда народа,ако въобще ме вижда,но знам- хората най-често не гледат по-далече от носа си..уви...В този ред на мисли,да си истинска или не,зависи от твоето възприатие и само от него:)
цитирай
15. dorichela - Предпочитам да съм такава, каквато ...
31.05.2011 23:57
Предпочитам да съм такава, каквато съм. С естествеността си печеля много повече, отколкото, ако се правя на нещо, което не съм.
А за теб... а и не само, аз търся винаги хубавото у хората. И го намирам.
цитирай
16. dmv - Браво, късметлийка си ти!Аз хубаво ...
01.06.2011 00:00
Браво,късметлийка си ти!Аз хубаво намирам рядко,еле пък в хората:)..ама има,вярно си е:)Просто е безценно,ако намериш позитивното,дори и в буря..:)...
цитирай
17. dorichela - Зависи от ъгъла, фокуса, светли...
01.06.2011 00:02
Зависи от ъгъла, фокуса, светлината... И най-вече от желанието!
цитирай
18. dmv - Зависи от ъгъла, фокуса, светли...
01.06.2011 00:07
dorichela написа:
Зависи от ъгъла, фокуса, светлината... И най-вече от желанието!

Е то винаги зависи...просто понякога светлината не стига да се види подходящото нещо за нас...и тнт,и тнт..:)
цитирай
19. babaelenica - Интересен синтез правиш, Дориане)
01.06.2011 00:13
Само бабиното зорко око го улавя.)
Разпилените фрагменти са намерени.
Пъзълът е почти подреден.
Само музиката ми идва в повече.
Ако можеше да не тръгва автоматично.)
Друго си е мануално, нали?)
цитирай
20. dmv - Елън,
01.06.2011 00:19
да,можеш винаги да я спреш,но благодарение на музиката се получи тази история.Отдавна исках да напиша нещо подходящо за нея и това ,така наречено "писмо",си кацна на мястото..Така че клипът е виновен за писмото и е неотменна част..
Синтез викаш,улавяне..Може Баб,може..:)
Аз знаеш..В Пордим...на реката..пустиня на картичка..:)
цитирай
21. dorichela - Ели,
01.06.2011 00:25
аз съм крайно НЕ-синтетична личност :)

П.п. Сега виждам, че си написала Дориане, ама аз като видя Дори и се обаждам... Свиняаам са за намесата :)
цитирай
22. babaelenica - Доста е забавно...
01.06.2011 00:25
Да не доизказваш мисли.
Понякога минава за размърдване на малките сиви клетчици.
Понякога обаче води и до други пустини.
Където цветята не маркират угаснал живот.
Където мислите помръкват от излишество на пространство.
цитирай
23. dmv - Да не доизказваш мисли. Понякога ...
01.06.2011 00:31
babaelenica написа:
Да не доизказваш мисли.
Понякога минава за размърдване на малките сиви клетчици.
Понякога обаче води и до други пустини.
Където цветята не маркират угаснал живот.
Където мислите помръкват от излишество на пространство.

Няма значение,мислите,когато са изказани,не винаги са добра идея,загадка трябва да има..
А друг път примерно,не маркират нищо...казват прости неща,ние търсим сложна схема в тях,а тя липсва...
цитирай
24. babaelenica - За загадките и простите неща )
01.06.2011 00:40
Какво правиш в случаите, когато си разгадан?))
цитирай
25. dmv - Като ми се случи, ще ти кажа, засега ...
01.06.2011 00:44
Като ми се случи,ще ти кажа,засега нямам информация по този въпрос...
цитирай
26. babaelenica - Уловката е там :)))
01.06.2011 00:49
Уловката е там,
че дори да си разгадан,
ще отричаш без свян.
:)))
цитирай
27. dmv - Би минало много време, за да се сл...
01.06.2011 00:55
Би минало много време,за да се случи,а пък дотогава ще съм променил хиляди неща..така че излиза,че не се налага да отричам,тъй като няма как да се случи...;)
цитирай
28. babaelenica - Време за софизъм :))))
01.06.2011 00:58
И за реклама, май.
Но нека не превръщаме блога в чат.
Лека нощ, пазителю на тайните!
:)))
цитирай
29. malchaniaotnadejda7 - Скъпи, Дориян ...
01.06.2011 10:02
Ти да не си Екзюпери или Бодлер в едно!? При всички случаи го взимам с мен това цвете. Ще го пазя, обещавам... Ще го засадя внимателно и ще се грижа за него. При първия прочит снощи, ми прозвуча като мираж, в който може да влезнеш и да потънеш, НО преди 12ия час.:) Сега ми звучи притчово и реално, което е още по-силно, защото е ясно. Не умея да говоря, ако не е в стих. Аз си тръгвам само с една бяла пясъчна лилия. Царицата на пустинята:) И с "надежда"... Поздрави и ти благодаря за цветето!:)
цитирай
30. virtu - Голям майстор на перото си !
01.06.2011 10:54
Преплитат се красота и тъга , временното и вечното .
Благодаря !
цитирай
31. dmv - И за реклама, май. Но нека не прев...
01.06.2011 12:31
babaelenica написа:
И за реклама, май.
Но нека не превръщаме блога в чат.
Лека нощ, пазителю на тайните!
:)))

Бабе,това си е мойта страничка,мога да я превърна и в кочинка:)Стига да го искам разбира се...Тук се приказва,чати,демагогства,демостенства дори(не,че има такъв глагол,горкият Демостен :))))Аз съм за свободата на словото и многократно изразяване.В разговора се ражда истината-ако мога да перефразирам така,известната римска поговорка!
цитирай
32. dmv - Мълчание,
01.06.2011 12:42
не,не съм,нито то един от двамата..Бих добавил,че дори не съм фен на Екзюпери,но това е друга история:)
Те са си реални,както и пустинните бури в живота ни,връхлитащи внезапно,помитащи всичко,пречистващи ни до някакво,може би ново начало..
Радвам се че ти е харесало:)
цитирай
33. dmv - virtu,
01.06.2011 12:50
Имам много до "майстор на перото",ако това има стойност някаква в днешно време,при духовния "трап",в който сме попаднали..:)
Прекалено висока оценка ми даваш,сърдечно благодаря!
Аз си мисля знаеш ли какво,няма вечно и временно,само смяна на сезоните,до края на времето:))
Виж,пустинята наистина е прекрасна:)
цитирай
34. zelas - цветята на Смъртта По-абсу...
01.06.2011 13:38
цветята на Смъртта


По-абсурдна човешка мисъл не бях срещал скоро. Оставете цветята на мира и спрете да проектирате собствените си бесове върху нещо толкова просто и естествено. Какво като звучи поетично и не знам си какво, това не го прави по-малко абсурдно.
цитирай
35. dmv - цветята на Смъртта По-абсу...
01.06.2011 13:51
zelas написа:
цветята на Смъртта


По-абсурдна човешка мисъл не бях срещал скоро. Оставете цветята на мира и спрете да проектирате собствените си бесове върху нещо толкова просто и естествено. Какво като звучи поетично и не знам си какво, това не го прави по-малко абсурдно.

Така ги наричат,какво абсурдно има?!.Много ме радват,хора,кито не са се осведомили,но бързат да кажат нещо..Какви бесове,какви 12-сет стотинки?Кое е поетичното в този изказ?..Май на "север" е задухал "леден" вятър, а?
цитирай
36. zelas - цветята на Смъртта По-абсу...
01.06.2011 14:47
dmv написа:
zelas написа:
цветята на Смъртта


По-абсурдна човешка мисъл не бях срещал скоро. Оставете цветята на мира и спрете да проектирате собствените си бесове върху нещо толкова просто и естествено. Какво като звучи поетично и не знам си какво, това не го прави по-малко абсурдно.

Така ги наричат,какво абсурдно има?!.Много ме радват,хора,кито не са се осведомили,но бързат да кажат нещо..Какви бесове,какви 12-сет стотинки?Кое е поетичното в този изказ?..Май на "север" е задухал "леден" вятър, а?


Това са подробности, кой го е казал, дали ти или друг, това не ме интересува, казано е, за това говорим.

Цветята не може да свързват със смъртта, защото тя е само плод на мисълта. Човекът трябва да спре да проектира болните си мисли върху останалите живи твари. Те не се интересуват от това. На някои хора им харесва, щото така са ги научили.

Айде, прощавай, че ти развалям темата!
цитирай
37. borjanmljakov - Абе моабет да става...
01.06.2011 15:12
.
цитирай
38. dmv - zelas,
01.06.2011 15:33
всеки има право на собствено мнение!Уважавам твоето,но оставам зад собственото си!
Колко много неща трябва да спрат,ако знаеш..но не спират..
Не разваляш темата,всеки може да каже каквото мисли тук,с много малки изключения!
цитирай
39. razkazvachka - Красива е градината на смъртта - или на живота оттатък - кой знае?
01.06.2011 20:14
Едното и другото са преплетени и не позволяват на пясъка да бъде разпилян.
цитирай
40. dmv - Едното и другото са преплетени и не ...
01.06.2011 21:11
razkazvachka написа:
Едното и другото са преплетени и не позволяват на пясъка да бъде разпилян.

Интересна идея..
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене