Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.05.2011 23:32 - Приказка за Насе'комото
Автор: dmv Категория: Лични дневници   
Прочетен: 15311 Коментари: 50 Гласове:
21

Последна промяна: 24.05.2011 15:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


                               Из "Дневниците на Чалнатия"


                                                -  част 4  -
   

              Където и да ходя, винаги съм следван от едно куче, наречено "Его"!!!
                                                                                                                   
                                                    Фридрих Ницше


    Летеше спокойно из въздуха,нямаше от какво да се страхува.Напротив,другите имаха привилегията да изпитват това усещане,когато го зърнат. Той беше най-едрият,силен и умен Стършел живял някога на тази земя.Оцелелите след среща с него,определено не бяха голям брой,но понякога оставяше  някой и друг  жив след схватка,за да може да се разпространява митът за силата му.Обикновено водни кончета,те бяха истински бойци и никога не се предаваха.Това бе и причината да им подарява правото да съществуват,макар и рядко..
    Отдавна беше прокуден от гнездото си след кавга,последвана от убийството на главния стършел..Беше се измъкнал след дълга битка,с многобройни рани,но бе успял.След себе си остави "планина" от трупове,а тези които го нажилиха и едва не умря заради което,после издебна,един по един навън и ги наказа с бавна и мъчителна смърт.Така се роди легендата за него,неустрашимият и зловещ Стършел.Мина много време.Той се скита по "шарения" свят,влезе в много битки,уби велики противници,придоби нечувани умения в боя.Името му караше всяко насекомо да трепери.Его-то и самоувереността му бяха безгранични.
    Най-много мразеше пчелите.За него бяха най-жалкият клон от неговия вид.Избиваше ги безпощадно,когато и където ги срещне,със злоба и страст,каквато нищо друго не предизвикваше у него.Дори към изконните му врагове - осите,беше по-милостив.Унищожавал бе цели кошери,сам самичък,с много хитрост и коварство.Самоуверен до безумие,отдавна забравил какво е страх...
    Днес,в този обикновен нормален ден,беше изпълзял от дупката си и просто си летеше.Нямаше желание да убива,е разбира се нямаше да прости "грешката" на някой "луд" пресекъл полета му,но иначе бе излязъл на разходка.Просто му харесваше да лети.Това му временно "миролюбие" бе продиктувано от факта,че преди два дена бе срещнал Майката-царица на някакъв малък кошер,с няколко десетки пчели охрана.Беше избил придружителите,а нея плени и след това изяде.
   Изведнъж  долу в ниското му се стори,че вижда някаквo движение.Любопитството му надделя и бавно се заспуска,само за проверка.Пред погледа му се разкри интересна гледка. Долу,няколко десетки земни пчели си правеха нова колония.Тях ги ненавиждаше повече от всичко на света,поради един прост факт- крепостите,които строяха бяха трудни за проникване - свирепи бойци и обикновено се движеха на гигантски групи,непосилни за самия него дори.В този случай обаче,преброи двайсетина навън,а вътре най-много да имаше петдесетина,най-много!Явно се рояха.Това беше изкушение,което его-то му не можеше да подмине така лесно.Реши да ги нападне,избие и после да изяде ларвите им.Единственото нещо,което не е правил през съществуването си - да унищожи подобен кошер,пък макар и малка колония.Не се оглежда повече.Не му трябваше разузнаване,беше ясно всичко.Стрелна се.Долу никой не го очакваше.Първите десетина противници паднаха,без да имат шанс да разберат какво е станало.Другите видяха какво ги е сполетяло,хвърлиха се в неравен бой,въпреки предизвестения изход.Мятаха се жила,тракаха челюсти...След няколко мига всички земни пчели лежаха по земята,разкъсани и надупчени.Стършел-ът беше невредим,ако не броим няколкото леки драскотини.
    Доволен от себе си,внимателно пропълзя вътре,в очакване да срещне царицата им и охраната й,за да избие и тях.След това щеше да отиде при ларвите и да си направи угощение.Навлизаше все по-дълбоко и накрая стигна главната зала.Празна!Нямаше и помен,както от нея,така и от ларвите й..Никой!
Осъзна нещо кошмарно - това не беше ново поселение на роящи се земни пчели,а беше новият кошер на цял рояк такива!Бяха го приготвяли,за да се настанят хиляди или десетки хиляди.Дори и той,могъщ убиец и войн,нямаше как да се бие с толкова огромна сила и да оцелее..
   Тутакси се обърна и забърза да се измъкне навън.Надяваше се да има шанс.Един път да излезеше и щеше да отлети в безопастност.Виждаше светлината пред себе си и запълзя още по-бързо.След малко изкочи,разпери криле и.....мигом му се нахвърлиха стотици земни пчели-бойци,от всички страни.Късметът му беше изневерил - този път.Това значеше само едно-смърт,разбра той.
   Стана страшно меле.Разкъсваше ги с челюсти.Отбягваше жилата им,танцувайки във въздуха,а неговото пронизваше враговете светкавично,със сила и бързина,която дори и не подозираше,че притежава, поне  не и до момента..Но те бяха много,прекалено много..Нямаха край.Всяка пета пчела успяваше да го бодне и пусне отровата си в тялото му.За разлика от обикновените,тези не умираха след като ужилят.Въпреки че бяха лоши летци,бройката им беше огромна,за да се опитва да бяга.Щяха да го убият в гръб....
   Почна да отмалява и бавно да пада надолу.Приземи се върху нещо меко.Огледа се - стотици трупове на избити от него се въргаляха наоколо.За секунда го оставиха на спокойствие,но само да се прегрупират.Той вече знаеше,че ще намери смъртта си тук - усети,че тялото му е поело прекомерна доза отрова,за да се справи.Целите му крила бяха надупчени,едното му пипало висеше смазано,жилото му беше затъпено,но въпреки това,все още беше страховит противник.Явно затова само го бяха обградили и пазеха да не избяга.Като че можеше..
   След малко се появи гвардията на царицата на кошера,няколкостотин елитни войни и мигом се впуснаха в атака. Битката епична последва,но нямаше шанс да се измъкне.Успя да убие около стотина от тях,но всеки втори удар попадаше в тялото му.Усети,че силите му го напускат рязко.Отровата бе взела връх над безмерната му иначе сила.Миг преди да затвори фасетните си очи,му мина мисълта,че той ВЕЛИКИЯТ и  СТРАХОВИТ Стършел,ще умре не заради друго,а по причини единствени: неговата самоувереност и ЕГО..Щяха да го запомнят,но като безрасъдно-смелият глупак,пък макар и извършил подвиг, убивайки толкова много и страховити противници наведнъж..
   Няколко жила го прободоха едновременно за последен път.Той премигна и всичко свърши....

........И сам войнът е войн..или....и сам  войнът е сам?!






Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. samuraijack - Сам е!:)
23.05.2011 23:41
Освен това - този не е войн, той е хищник!
От най-безполезните:)
цитирай
2. dorichela - Сам войнът е. . . сам. . . . Егото ни...
23.05.2011 23:47
Сам войнът е...сам.... Егото никога няма да му пази гърба!
цитирай
3. dmv - Освен това - този не е войн, той е х...
23.05.2011 23:56
samuraijack написа:
Освен това - този не е войн, той е хищник!
От най-безполезните:)

И аз мисля,че е сам!И понякога не трябва да се лакомим..
О повярвай ми,гадният стършел е войн,дори и в нашия си свят..жили копелето яко и не се отказва...:)
цитирай
4. dmv - Сам войнът е. . . сам. . . . Егото ни...
23.05.2011 23:58
dorichela написа:
Сам войнът е...сам.... Егото никога няма да му пази гърба!

Е тука идеята е не някой да ти пази гърбината..
цитирай
5. malchaniaotnadejda7 - Честит 24 май, Dmv!
24.05.2011 00:17
Ницше със сигурност е бил порода стършел.:) Иначе нямаше да го напише това за егото. А твоят Стършел е воин на войните! Страхотен е. Поздрави!:)
цитирай
6. dmv - malchaniaotnadejda7-Честит и на теб!!!
24.05.2011 00:28
Да войн е,макар и самотник,и е точно това,но да не го бъркаме с герой:)
Просто искал да оцелее,зъл ,безрасъден, смел,но понякога егото и самоувереността..решават вместо нас!!!:))))
А как жилят гадовете..Голяма "тръпка" е,още го помня...:(
цитирай
7. dorichela - Да, а в това как собственото ти его те ...
24.05.2011 00:43
Да, а в това как собственото ти его те унищожава :)
цитирай
8. dmv - Да, така вече съм съгласен с теб!...
24.05.2011 00:55
Да,така вече съм съгласен с теб!!!:)
цитирай
9. cecka1504 - Отмъщението и злобата не са най-...
24.05.2011 08:38
Отмъщението и злобата не са най-доброто оръжие. Поне според мен де. Ама коя съм аз, че да казвам. Това все пак е един смел и безпощаден Стършел. Който обаче, въпреки всичко, греши...
Що се отнася до думите на Ницше, онова куче - Егото - не преследва само него, а всеки един.
цитирай
10. dmv - цецка1504
24.05.2011 10:17
Смел и безпощаден,но мъртав стършел..
цитирай
11. yohnny - Въпреки десетият му дан,
24.05.2011 10:57
му е била нужна повечко хитрост,
и пак не е сигурно .......................
цитирай
12. malchaniaotnadejda7 - Този стършел е легендарен.:)
24.05.2011 11:05
И въпреки поражението му от войнстващата посредственост, тържеството й е било за кратко. Защото сянката на Стършела е като проклятието на Фараона. Туй то!:) Вярвам в безсмъртието на Стършела! Не всеки твори легенди. А душата ни е като кучето на Ницше, по-добре да ни следва с вярност, отколкото да се лута бездомна... Обичам Стършели!:))) Поздрави и светъл празник!:)
цитирай
13. cecka1504 - Е така де, мъртъв, ама приживе е бил смел и безпощаден.
24.05.2011 11:09
dmv написа:
Смел и безпощаден,но мъртав стършел..


Как беше - каквото посееш, това ще пожънеш... Мъдрите хора са голяма работа...
цитирай
14. dmv - му е била нужна повечко хитрост, и ...
24.05.2011 11:11
yohnny написа:
му е била нужна повечко хитрост,
и пак не е сигурно .......................

Ами повярвал си е прекалено много,сам е влезнал в капана..
Попаднал е в ситуация,от която измъкване няма..няма безсмъртни,има живи или горди и самоуверени...:)
цитирай
15. fiorino - Интересен стил и форма на писане.
24.05.2011 11:14
Ще следя блога :)
цитирай
16. dmv - malchaniaotnadejda7
24.05.2011 11:29
Я че ми стана интересно,ако се върнеш да прочетеш:),да попитам,ти мислиш ли ,че той е бил герой?!
А инак,да за душата приемам думите,които си написала,вярно е!!:)
Макар и велик войн,грешната му преценка го е вкарала в смъртоносен капан..
цитирай
17. dmv - Смел и безпощаден, но мъртав стъ...
24.05.2011 11:31
cecka1504 написа:
dmv написа:
Смел и безпощаден,но мъртав стършел..


Как беше - каквото посееш, това ще пожънеш... Мъдрите хора са голяма работа...

Интересна идея,ама понякога се налага да избираш битките си по прецизно,а когато е необходимо да ги избягваш:)
цитирай
18. cecka1504 - Точно - не да се мяташ в битките безсмислено и самоцелно. Щото - е какво се получава...
24.05.2011 11:35
Сложен е лирическият ти герой.
цитирай
19. dmv - Ще следя блога :) Ами, несъв...
24.05.2011 11:35
fiorino написа:
Ще следя блога :)

Ами,несъвършен доста,има какво да се желае,но си е мой..:)))
Мерси за оценката все пак:)
цитирай
20. dmv - Сложен е лирическият ти герой. Н...
24.05.2011 11:38
cecka1504 написа:
Сложен е лирическият ти герой.

Някой би казал,че е обикновен побойник,получил заслуженото си..Сложен е,но не е благороден...Писна ми от злодеи с благороден характер.:)
цитирай
21. cecka1504 - Писнало ти е, но пишеш точно за тях :)
24.05.2011 11:46
dmv написа:
cecka1504 написа:
Сложен е лирическият ти герой.

Някой би казал,че е обикновен побойник,получил заслуженото си..Сложен е,но не е благороден...Писна ми от злодеи с благороден характер.:)



цитирай
22. dmv - цецка1504
24.05.2011 11:51
Е не е благороден,ако бе,щеше да пусне царицата на пчелите от попредния ден,а той с кеф си я е изял:)
цитирай
23. cecka1504 - Аз не твърдя, че е благороден
24.05.2011 12:18
Напротив - гадинка си е :))))
цитирай
24. dmv - Баш, точно такъв, житейски герой от ...
24.05.2011 12:20
Баш,точно такъв,житейски герой от нашето си време уви..
цитирай
25. cecka1504 - Е затва сме ние - добрите пчелички, ...
24.05.2011 12:21
Е затва сме ние - добрите пчелички, за да трепем гадините, хахаха. Кога с думи, кога с по-сериозни средства и методи :))))))))
цитирай
26. dmv - АЗ определено симпатизирам на б...
24.05.2011 12:25
АЗ определено симпатизирам на безумеца,щеше ми се да ги избие,но нямаше да е истинско...:)))
цитирай
27. cecka1504 - Нали знаеш колко неистински неща има...
24.05.2011 12:27
dmv написа:
АЗ определено симпатизирам на безумеца,щеше ми се да ги избие,но нямаше да е истинско...:)))


Ти си изключение. Познавам лично още едно такова :)))))))))))))

цитирай
28. vostroto - Dmv:)
24.05.2011 12:30
Сам стършел не е за никъде. Както и за човеците важи:). Мисля, че който си въобразява , че е по-стършел (по-човек) от другите - го чака тази съдба:) - смърт, както и да се разбира:)
От разказ на разказ ставаш все по-добър!:)
Поздрави, и честит празник!
цитирай
29. dmv - Цецка1504
24.05.2011 12:30
По мое мнение,"милата" гадинка с кеф е умряла в битка,но смятам,като че да е съжелявал,че не е била тази,която е избрал той,а такава,в която се оказал изведнъж и неподготвен...
цитирай
30. dmv - Сам стършел не е за никъде. Както и за ...
24.05.2011 12:41
vostroto написа:
Сам стършел не е за никъде. Както и за човеците важи:). Мисля, че който си въобразява , че е по-стършел (по-човек) от другите - го чака тази съдба:) - смърт, както и да се разбира:)
От разказ на разказ ставаш все по-добър!:)
Поздрави, и честит празник!

Мерси за хубавите думи,много има още да изтече,за да сметна надобряване някакво за факт,но се кефя да пиша,а това е най-важно:)
Има истина в думите ти,балансът е истинското нещо в този живот и да знаеш кога да спреш! също:).Недалновидността или прибързаните решения се наказват сурово..
Поздрави и весел празник и на теб!
цитирай
31. malchaniaotnadejda7 - :) Да, грешната му преценка го е вкарала в капан...
24.05.2011 13:48
НО, в капан за богове. Разбира се, че е войн! Ако няма стършели като него, няма да има легенди, нищо няма да има. И Кирил и Методий нямаше да ги има.:))) Преценката му на подсъзнателно ниво е вярна. Той е от онези, които се движат по ръба на пропастта, "по острието на бръснача" и го прави със замах, защото е роден Стършел. Такива хора движат епохите. Не само е войн, но е роден войн.:) Как може да се съмняваш в това и за миг, заради някаква си привидно загубена битка! Поздрави!:)
цитирай
32. dmv - malchaniaotnadejda7
24.05.2011 13:57
malchaniaotnadejda7 написа:
НО, в капан за богове. Разбира се, че е войн! Ако няма стършели като него, няма да има легенди, нищо няма да има. И Кирил и Методий нямаше да ги има.:)))Преценката му на подсъзнателно ниво е вярна. Той е от онези, които се движат по ръба на пропастта, "по острието на бръснача" и го прави със замах, защото е роден Стършел. Такива хора движат епохите. Не само е войн, но е роден войн.:) Как може да се съмняваш в това и за миг, заради някаква си привидно загубена битка! Поздрави!:)

Не,аз не се съмнявам в него,никак даже:)Просто си мисля,че дори и роден войн,искащ да остане във вечността с легенда за името си,не е добра идея да се хвърля без проверка на ситуацията с главата надолу!Освен това,принципно съзнанието затова е там,за да проконтролира несъзнателните пориви,според моето скромно мнение де:)Освен това,не е ли по-добре да е жив и велик,отколкото велик,самоизмамил се и умрял?!Най-малкото ,ако е решил да не се занимава с нищо в този момент,изкушението не е трябвало да е проблем?!Егото му го е убило..Интересна дискусия се заражда май:)Поздрави!
цитирай
33. cecka1504 - Как се умира с кеф? Вероятно зависи от каузата!
24.05.2011 14:30
dmv написа:
По мое мнение,"милата" гадинка с кеф е умряла в битка,но смятам,като че да е съжелявал,че не е била тази,която е избрал той,а такава,в която се оказал изведнъж и неподготвен...


Каква ли битка би си избрал Стършела, така че да не съжалява и да умре с кеф? Да помете всичко живо и накрая, преди да предаде Богу дух, да каже - помлях ги, мога да умра с голям кеф :)?
цитирай
34. dmv - cecka1504
24.05.2011 14:37
Точно,а кауза няма в случая,лакомия и насищане на долни емоции,и в крайна сметка познай..."Няколко жила го прободоха едновременно за последен път.Той премигна и всичко свърши".Само това,заради необмилено действие...
цитирай
35. cecka1504 - Ами, всичко се заплаща.
24.05.2011 14:42
А необмислените действия се заплащат скъпо и еднократно :)
цитирай
36. dmv - Абе зависи, понякога плащаш и цял ...
24.05.2011 14:47
Абе зависи,понякога плащаш и цял живот,но е друга тема,а да тука е платено прескъпо за всичко,каквото е сторил като дела преди това!
цитирай
37. malchaniaotnadejda7 - Да, така е, Dmv... "Когато разумът спи, нощта ражда чудовища."
24.05.2011 15:54
Но когато чувството спи, нощта не ражда нищо. Това е и магията на думите. Те винаги ни пренасят отвъд чувствата и разума с обещание за възраждане, за нещо животворящо. Има пчели - царици или не, има стършели, има и таралежи...:) Но твоят Стършел е единствен по рода си. В крайна сметка винаги ще е "самоизмамил се". А най-много, ако преяде с ларви и изчислява всяко стършелово нападение. И стига с този контрол бил той и на разум! Обичам смелите, несъзнателни пориви.:) Поздрави! Ще ти отговоря в стих. Така не съм убедителна.:)))
цитирай
38. dmv - malchaniaotnadejda7 Не аз доста добре те разбирам,но ми е интересно:)
24.05.2011 16:14
Идеята ми е,ако Стършела беше реагирал не толкова спонтанно,със сляпа омраза,а премерено,би имал шанс..поне някакъв.Понякога несъзнателните пориви имат страшни последствия:)
"Бог обича смелите,но не и безрасъдните",иначе и аз съм за по-малко мисъл и повече действие:)
Виж уникалността си е уникалност,но не трябва да става повод за надменност и самозабрава..това му се е случило.Аз не го съдя,той е моя рожба,следователно му се радвам,но все пак..Понякога трябва да избираме някои битки по-внимателно,за да има още след това:)
цитирай
39. malchaniaotnadejda7 - Да, сега и аз те разбрах, Но ... :)))
24.05.2011 18:27
Винаги има шанс. Ще му зараснат крилата. Тази му уникалност е право на време и на безвремие. Той винаги е "с хода на белите". Защото наистина е герой. Такъв се е родил, това е съдба. Нима, ако Ахил бе избирал внимателно битката, би бил Ахил. В крайна сметка Ахил винаги побеждава. Споменът за него е могъщ.:) Имам едно тристишие.

Ахил
Прониза ме в петата,
но не можеш
да ме стигнеш.

Но ти си автора, не ми обръщай внимание. Аз съм пристрастена към хепиенд.:)))
цитирай
40. dmv - malchaniaotnadejda7
24.05.2011 20:36
Разбрах и твоята идея:)САмо,дето идеята да умреш,но да си победител,ми е малко чужда:)
Аз предпочитам да е победител - тук и сега,за геройства винаги има време,но приемам и твоята трактовка:)
цитирай
41. babaelenica - За Егото и още нещо...
24.05.2011 23:54
Няма да се впускам в пространни изявления, щото едно Его, ама наистина с главна буква ме е подпряло...
Нема лабаво!
:)))
цитирай
42. dmv - Бабенце,обикновено те разбирам...ама тоя път не хванах на къде отиде..признавам си!
25.05.2011 00:00
:)
цитирай
43. babaelenica - Ех, Дориане :)))
25.05.2011 11:15
Ти рядко не разбираш нещо.)))
Говоря за героя в моя разказ.)))
Но май вече се запозна с него.)))
цитирай
44. dmv - Елън
25.05.2011 12:48
Дори и великите понякога сме бавни,рядко,но се случва:)
цитирай
45. razkazvachka - Макар че си има човешка поука,
27.05.2011 20:44
онова, с което ми привлече вниманието, е описанието на действията на насе-комите:))))
цитирай
46. dmv - В какъв смисъл, Драга Приятелко...
27.05.2011 20:47
В какъв смисъл,Драга Приятелко:)Сподели...
цитирай
47. razkazvachka - Ми в най-бойния - харесва ми как представяш масовите сцени
27.05.2011 20:57
на времето бях измислила една компютърна игра - Ловецът - имаше много нива
но не бях доизкусурила баталните сцени и хлапетата отказаха да ми я програмират...
а виж - тука е якооооо!
При Тери Пратчет има такива на две места - едното е при описанието на боя на роящите се пчели - в "Господари и господарки", а другото - в историята на Тифани Болежкова.
Онова, което искам да кажа - една история хваща, когато е базирана върху достоверни факти от живота.
и все пак - харесва ми боят!
цитирай
48. dmv - Хъм, Тери Прачет е единственият ...
27.05.2011 21:08
Хъм,Тери Прачет е единственият "фантаст",който май не съм чел,по собствено желание:)
Дразни ме светът му на дисковете и подобните,а всички много му се кефят...
Аз имам една история,с много глави,та там съм съчетал хах,доста подобни неща..естествено не печелят добрите,хах излъгах-кой ще остане тайна:),някой ден,може и да ти я пратя,но определено няма да я слагам тук:)
Боят беше по-детайлен,но съкратих с около 7 изречения..да не досаждам на достопочтения "клет" читател,попаднал тук:)
Мерси за оценката..
На лични ,може да ме напсуваш...ахах така правят някой блогъри...шегувам се ..за теб,инак е вярно:)
цитирай
49. razkazvachka - Ха, аз ако искам да напсувам някого - пиша постинг - ама индиректен щот съм дама и не трябва да развалям фасона
27.05.2011 22:48
Тери Пратчет ми е любимец - но си прав - първите десетина четения са насилствени, освен ако не.... ама тва си е история за разправяне - ето какво ще напиша някой ден, като ми се допише неистово.

Има си и ред как да се чете - започва се от Цветът на магията, минава се през култовите книжлета Посестрими в занаята, Шовинист, Интересни времена, прескачаш за малко към Добри поличби, връщаш се на Музика на душата и Дядо Прас - след това е лесно.

А най-готиното е, че тоя тип преди да пропише фентъзитата е бил пиар на лондонското енерго...
цитирай
50. dmv - Не бе, аз съм убеден, че е великан, но ...
27.05.2011 23:01
Не бе,аз съм убеден,че е великан,но харесвам малко по-друг жанър фантастика.:)
Е да,някой други,дето уж са дами....
Аз съм пацифист,в кожата на добродушен Змей хах:)
Виж фантастиката,във всички разновидности,ме радва сериозно,защото позволява ,да вихриш съзнанието си:),
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене