Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.07.2011 23:07 - Шарже д'афер(Южен Судан)
Автор: dmv Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11293 Коментари: 33 Гласове:
29

Последна промяна: 23.07.2011 09:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Пристигнах в Джуба,столицата на Южен Судан,някъде към 16,30 ч. местно време....Полетът беше около 5 часа от Париж и около 3 часа преди това между Атина и Париж,ако добавим и 3 часа разлика между полетите..Мразя френските авиолинии..неприятни хора,с кофти език,гадна храна,Жабари...
   Истината е,че след като си тръгнаха тримата ми посетители,звъннах няколко телефона и разбрах кой,какво и защо,но затова по нататък..След два дни набрах през сателитния телефон номера от визитката..и ето ме сега в прашна и "вряща" Африка!Като Шарже д"афер(протоколи да искаш)..
   На летището в страната,моя крайна дестинация,ме посрещнаха следните двама агенти,които се представиха като свързката ми за инструктаж...Снимах ги тайно и прилагам снимката,та да видите и вие какво зърнаха очите ми!
 
image


   Единият ми изглеждаше познат,но дамата с него и идея си нямах коя е..Представиха ми се.Името му беше Пистъл Пит!Тя  само ми каза.. Олга,като че да трябваше да знам коя е..Теглих им една майна на ум! В тая жега(51 по Целзиииииий) единственото,което ми беше на акъл..голям Джак Даниелс с мнооого лед..Както и да е,размечтах се...
   Обясниха ми,че на паркинга ме чака едно Паджеро(ами,ако не знаех модела на марката?!),дадоха ми куфарче,малко по размер,няколко плика от най-големите за дипломатическа поща..и толкоз.
   Преди да обеля и дума - просто ми пожелаха приятен престой в Джуба и Южен Судан,и се изнизаха скоропостижно в обратна посока,като последните им думи бяха,тоест на дебелака -  "Повичи няма се видим!Дирзай!"
   Силно се надявах да е така!Бяха неприятни,той грозен и глупав,говорещ на някакъв диалект,на който кюфте звучи.."кифте",а тя... е тя имаше неприятен руски акцент и явно имаше интелектуално ниво на нощна пеперуда,което имах честта да разбера от трите й изречения към мен,но пък поне беше красива и жена,така че гласувам за нея с две ръце! Инак един до друг бяха страшни...Гротеска някаква от картина на Веласкес...Само дето джуджето не беше джудже,а огромен мех,а да -  и не беше крал,а най-обикновен минзухар,с каквото е пълно явно МВнР-то ни..Страхотни оперативни агенти и дипломати..Мани..По-късно разбрах,че отговарят за региона - Пистъл Пит бил кандитат-президент и звезда от местна величина в Централна България,раздавал "кифтета" и бил идол за целокупното бг-население!После платил за една депУтатска кампания "некой лев" и ей го -  дипломат в Судан и то с ранг на посланик в неофициалната ни мисия в Хартум...А Олга била актриса и някой си кретен-чиновник я гледал... в някакъв филм?! и я харесал, защото играела добре агент в Дипломатическа Мисия?!..И така решили да я наемат..за статист!?!..Останах да "давам заето" след тези разяснения..Такива ли хора наема МВнР?!?Без опит,без подготовка,паляци и клоуни,барабар с актьори...Явно..И искат "Външна политика" да правели...Смях....
   Както и да е.Взех си багатериите и се довлякох до паркинга.Веднага познах колата..и как няма..Беше единствената нова,производство от последните 5 години..Другите наоколо бяха..нека го кажем така - помнеха ранните години на Елвис...А да и колелета..Всякакви..И мнооого паплач и тук таме само по някой арабин за цвят.,всред черната гмеч наоколо..
   От джипката излезе чернокож мъж,на видима възраст 18 години,като се престави с името Жорж !Помогна ми да натоваря багажа и да се настаня,след което ми разказа по пътя,че той е моят телохранител и шофьор..Преглътнах смехът си от факта,че е хлапе без брада още,че ми мина дори през акъла,просто да се изгавря с него,като го попитам дали има книжка..само дето май не исках да чуя евентуалния му отрицателен отговор.Просто му казах да кара на аглийски..По пътя ми беше интересно да наблюдавам местните..Те бяха от няколко племена-Динка,Нуер и тнт,под общото название "Нилотски народи" от негроидната раса.Бяха облечени с дълги бели шамии и нещо подобно на тоги с райета,чието име няма как да преведа от арабски,а на главите си имаха тюрбани и малки странни шапчици,които така и не запомних как се именуват.Жените не бяха забулени,а само със забрадки или нищо. .Носеха огромни кошници на главите си,с различни неща в тях..Бяха облечени в тъмни дрехи като роби,но не точно бурхи..не бях виждал такива,явно бяха локална мода някаква.Тук таме имаше хора,облечени с нормани дрехи - панталони и ризи..Европеци не се виждаха никъде..Е по късно се "засекох" с няколко,а да си призная,нямах желание да срещам подобни субекти като тези,предимно защото...ако си бял и не си в Северна Африка ,то значи си или дипломат,или наемник,или работник за някоя западна компания,или от хуманитарна организация,или си в ЮАР и Родезия,или пък..просто луд!!!Чак се зачудих аз към кои спадах...май на...куп по много от всичко...щом се довлякох в тоя пущинак..Ама пусто Татковината ме призова..както и тръпката,признавам си!!
   Стигнахме до къщата,която изпълняваше ролята на мой подслон...Мани,къде отиват тия данъци,къде отиват парите ни..Нямаше такава дупка...Поне имаше баня и няколко стаи..без нищо друго...А в Щатите и другаде - легенди се носят в какъв разкош тънат дипломатите ни със семействата си,а за доходите им да не казвам..
  Майната му,аз съм патриот..
  Изкъпах се,пийнах мечтаното си ледено уиски,изхвърлих два скорпиона и един гущер от хамака и лягам да спя,че после ме чака проучване на обстановката,проверка на това,което пише в пликовете и няколко срещи..по поръчения разни...
  До..когато..

"_0

(следва)

*** Снимката-колаж е взета от нета..Неизвестен за мен гений я сътворил!





Гласувай:
29



1. dorichela - Пищака е навсякъде :) Знаех си, че е ...
20.07.2011 23:16
Пищака е навсякъде :) Знаех си, че е агент от голям ранг :) Ще успееш ли да му носиш обувките? :)
цитирай
2. cecka1504 - Е ха де, от пусти патриотизъм не в ...
20.07.2011 23:23
Е ха де, от пусти патриотизъм не в Щатите, ми в Африка! Иначе пък нямаше да срещнеш Пистъл Пит и убийстената мадама :)
цитирай
3. fiorino - И аз не харесвам френския. Друго си е ...
20.07.2011 23:34
И аз не харесвам френския. Друго си е английски, италиански :)
Между другото - жабари не викат ли на италианците?
Пиши ме фен на твоите истории, нищо, че къде си ти, къде сме ний :)))
цитирай
4. tili - Ето пустият му патриотизъм
20.07.2011 23:41
и авантюризъм до къде те докара. Карай, поне има хамак и Джак :)))
цитирай
5. dmv - доричела,
20.07.2011 23:48
Е как да не..Пистъл Пит е БЕЗСМЪРТИЕ и БЕЗВРЕМИЕ умножени по ВЕЧНОСТТА...
Агент.. та и горница...
:))))
А не мерси..аз си нося мои...
цитирай
6. dmv - cecka1504,
20.07.2011 23:50
Teзи по-добре да ги не бях срещал...
В САЩ не искат други освен бивши агенти от "Главните"
цитирай
7. dmv - фиорино,
20.07.2011 23:52
и тея са жабари..та даже и по-неприятни от италианските..
цитирай
8. dmv - tili,
20.07.2011 23:53
Все някой трябва се жертва...инак МВнР е загинало..пък и е интересно...куршуми летят...ама по-натам за това :)
цитирай
9. fiorino - Може. На мен италианците не са ми неприятни.
21.07.2011 00:44
dmv написа:
и тея са жабари..та даже и по-неприятни от италианските..


Те и французите не са ми. Само езикът им :)
цитирай
10. dorichela - Така, така! По чужди стъпки не, з...
21.07.2011 00:54
Така, така! По чужди стъпки не, защото няма да оставиш следи.... Но в интересн на работата, може и да пробваш по неговете, няма да те забележат и ще си мега инкогнито! :)
цитирай
11. ddiaries - брее
21.07.2011 09:14
Пък аз си мислех, че Шарколията навсякъде ходи....и не само, че ходи, ами и лети!...Излъгала съм се..не ми го хвали значи!!
:)
цитирай
12. dmv - fiorino,
21.07.2011 09:38
Чудя се кои са по-неприятни..май печелят франсетата..Шовинисти и малоумници...
А най-много ме кефи,че от всички романски езици..щото тяхният е такъв,каквото и да ми твърдят те,тоя е усложнен до на ента степен...Ей така,за да са различни...
цитирай
13. dmv - dorichela,
21.07.2011 09:41
Аахаххаха, даааааааа,в стъпките на тоя "титан,аз просто бих се загубил...
Пистъл Пит е незаменил и единствен по рода си..а ако знаеш братмо колко различен човек е....
цитирай
14. dmv - ddiaries,
21.07.2011 09:42
Шарколията е оставен в България с друга мисия:)
Там бих бил много забележим с него..(не,че и сега не съм като бяла врана всред ято черни..буквално нали.Ахахахха)
цитирай
15. malchaniaotnadejda7 - :) Ама че история, Дориан!?
21.07.2011 09:52
Знаех си аз. От тебе можеше да се очаква. Нищичко не знам за тези ширини, освен, че ми подариха една оригинална африканска рапа и беше доста удобна рокля. За маскин балове, имам предвид.:))) Звучи като кошмар. Български пратеник на тайни служби там. Сигурно Мосат и Ми5 и 6 са били в по-неудобни квартири наблизо. Чакам продължението!!! Сто на сто се е появила някоя зеленоока красавица... Олга някак не вдъхва доверие...:)))
Здравей!
цитирай
16. cecka1504 - Е да не си, ама си ги срещнал.
21.07.2011 10:36
dmv написа:
Teзи по-добре да ги не бях срещал...
В САЩ не искат други освен бивши агенти от "Главните"


Срещаме се с различни хора. С някои е предопределено да се срещнем :)
цитирай
17. dmv - malchaniaotnadejda7,
21.07.2011 10:51
Живот като на кино:)))
Ами какво да ти кажа Африка е пясък и патрони..и много мили хора по тези,баш точно,ширини.Е не са облечени с рапа:)
А не,аз съм пратеник на МВнР,нямам нищо общо с шпионите..то в България тайни служби няма - вече не..Всички са явни:)
Виж за зеленооката красавица - и аз бих предпочел да ме беше посрещнала Ева Греен,някак си е екзотична и по става за агент,ама беше Олга Кириленко...Инак красавиците в Южен Судан..са черни,много черни и не по европейския вкус..
Пък и работа трябва се върши,не сме за забавление там;)
цитирай
18. dmv - cecka1504,
21.07.2011 10:53
Да, само дето... с някои от тях.. няма нужда,ама никаква,да се срещаме..Такъв е случая тука!
цитирай
19. vostroto - :)))Дмв
21.07.2011 11:36
Добре, добре!:) Става напечено, и ще чакаме да видим развитието:)
Учудва ме едно нещо обаче:))) - как Пистъл беше в компанията само на една жена:)))
Невероятно!:)))))))))
Привет!:)))
цитирай
20. sestra - Предположих, че съм виждала хора
21.07.2011 11:56
като местните, които описваш - тези жени са една от най-красивите гледки в моите спомени - изящество, което не мога да опиша. И са много добри хора наистина. А двойката агенти си е за фотосесия, ама не си успял да ги поснимаш повече, жалко.
цитирай
21. fiorino - Ще се съглася с теб :)
21.07.2011 12:04
dmv написа:
Чудя се кои са по-неприятни..май печелят франсетата..Шовинисти и малоумници...
А най-много ме кефи,че от всички романски езици..щото тяхният е такъв,каквото и да ми твърдят те,тоя е усложнен до на ента степен...Ей така,за да са различни...


В училище години наред ни мъчиха с френския, не можах да го заобичам. Виж с английския е друга работа :)
цитирай
22. dmv - vostroto,
21.07.2011 12:22
Здравей,приятелю!
Да,така си се очертава да е:)
Ами какво да ти каза - Той,Пистъл Пит..и една му е много,ако ме питаш..освен това... предполагам наоколо няма много бели,малоумни,двадесетгодишни манекенки..и затова само кака му Олга,макар че тя видимо се интересуваше,милата пеперудка, повече от маникюрчето си,отколкото него или агентската й служба...:))))))))))
Разбирам я донякъде,какво да си говори с подобен титан на мисълта...
цитирай
23. dmv - sestra,
21.07.2011 12:26
Вярно е!Очарователна гледка са с тези одежди,но определено като жени..абе от нашто по-хубаво няма..Много малко от тях изглеждат добре и не са черни като лигнитни въглища...:)
Да, уви!Бях толкова УшашавенН от вида им,че само тази снимка успях да направя...
цитирай
24. dmv - фиорино,
21.07.2011 12:28
В Западна и Северна Африка не е лошо да се знае Френски език.Английският не се котира толкова,разбират го,но говорят трудно..В Судан и Южен Судан уж е официален,ама си пердашат на Арабски и техни си "Нилотски" наречия..
цитирай
25. kleopatrasv - Не се оплаквай, Африка си е превъ...
21.07.2011 22:21
Не се оплаквай, Африка си е превъзходна и особенно ако си на сафари в Южна Ангола за баквърдски биволи. Усещането е невероятно!
цитирай
26. dmv - Не се оплаквай, Африка си е превъ...
21.07.2011 22:27
kleopatrasv написа:
Не се оплаквай, Африка си е превъзходна и особенно ако си на сафари в Южна Ангола за баквърдски биволи. Усещането е невероятно!

За мен само фото-сафари :)Ангола е приятно място:)имам познати там:))
цитирай
27. blagovestie - Моля за корекция, за да не се налагам да се обаждам на
22.07.2011 09:30
зоополицаите. Възмутена съм от безцеремонността на ето този пасаж: "изхвърлих два скорпиона и един гущер от хамака". Какво ще рече "изхвърлих"? Бе ееей. Къде се намираш? ВЕрно, Судан, ама и тука животните душа носят. Та предлагам да стане: "Нежно подхванах с два пръста (палец и показалец), внимавайки да не бъда ужилен и усмъртен или ухапан със зъби, напоени с бактерии, и отровен, две сладки скорпиончета, да са живи и здрави, и един великолепен екземпляр, представител на геконите (сА остава там да няма точно този вид!) и... така... Все ще го доизмислиш, нали ти ги живееш тези неща :))))))

Хубав ден, Dmv! ;)
цитирай
28. dmv - blagovestie,
22.07.2011 10:06
Аахаххахахах, лелеееееееееее, разби ми главата с винкел..честно,подобен коментар не съм очаквал!!!Рядко се изненадвам....
Само да питам - на кои ще звъннеш - имам предвид за зоополицаи:Р
На суданските или южно-суданските.,за да знам откъде да чакам заплахата ахахахах,мале смея се с глас...
Не,там гекони няма:)само гадни и отровни твари..и проклети скорпиони...много,дет се вика на чист судански език: a lot(s) of..малко странно говорят там;Р
Или пасажа може да звучи и така: "видях два противни скорпиона и един гнусен гущер....скачах и тъпках отгоре им с ботушите си,докато те се опитваха да ме жилят и хапят....след 20 минути изритах безжизнените им тела през балкона"..
Нещата може да звучат и така...
Ако и душа да носят тия "живинки" ааххаха
;РРРРР
Усмихнат ден и за теб!!!:)
цитирай
29. blagovestie - Ще ти отговоря, само ако обещаеш
22.07.2011 10:17
да не намесваш Фройд при тълкуването на случайната ми грешка с "налагаМ" в коментара ми, хахаха

Ще звънна на зоополицаите от Маями, първо. Или, знаеш ли какво, направо в Animal Planet ще поискам консултация към кои възможно най-строги полицаи, опс - зоополицаи, да се обърна за съдействие.

ПП: Що се изненадваш, да ни искаш Пистъла да коментирам, ам`че аз имам вкус!!! Ако трябваше да правя преразказ по картинки - по-скоро на Олга бих наблегнала ;))
цитирай
30. dmv - Ще чакам развитие по случая. . Тъкмо ...
22.07.2011 10:28
Ще чакам развитие по случая..Тъкмо ми трябват шерпи за багажа,та като дойдат да носят денковете:РРР..Аз ще им съдействам..на местна почва,ти само ги прати,но гледай да са полицайки;РР,по-сгодно звучи някак си...

Относно Пистъл Пит...той е народно-натурален извлек от българската простотия...аз съм му ултимативен фен на глупостите..предполагам по-тъп човек от него не се е раждал..никога... по нашите ширини...Олга не ме кефи..Виж Ева Греен от първия 007 с Даниел Крейг...мммм,нея бих я "разходил" из езерото "ЧАД",,втори път;)

пс.Който е направил колажа от обложката...е феноменален гений..аз като го видях се смях сам с глас...Уцелил е пропорцията,та Пистъл изглежда симетричен.аахахах
цитирай
31. dmv - ps.
22.07.2011 10:42
За мен Пистъл Пит е най-големият АГЕНТ раждал се по нашите ширини!!!
Нека се знае....
цитирай
32. blagovestie - Чакам да ме убедиш в подозренията си.
22.07.2011 17:26
Само с едно коментче няма да минеш :))))

http://www.youtube.com/watch?v=Miico0R8vWg&feature=related
цитирай
33. dmv - Е ще цитирам: "По делата им ще ...
22.07.2011 17:38
Е ще цитирам: "По делата им ще ги познаете!"
Делата на Пистъл Пит са неизмерими относно своята дивотия..Повече доводи...освен това... което твори той.. нямам..ама тези са предостатъчни:Р

Пс.Гневни младежки години..имат добри песни..по темата е ахахаха
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене